Prvý majiteľ moderného elektromobilu Tesla Model S na ňom prešiel 1 milión kilometrov. Vo videu vysvetľuje, ako sa mu to podarilo a ako sa darí elektromobilu.
Volá sa Hanjörg Gemmingen, je z Nemecka a na svojej Tesla Model S P85 z roku 2013 prešiel jeden milión kilometrov. Ako sa mu to podarilo, pýtate sa? Denne v priemere prešiel 600 kilometrov. „Je to moje hobby,“ hovorí v rozhovore. To však nie je jediné, čo dokázal. Na svojom druhom elektromobile, pôvodnej Tesla Roadster, prešiel slušných 600 tisíc kilometrov.
Späť však k Model S. Ako sa tomuto populárnemu elektromobilu darí po milióne prejdených kilometrov? Prekvapivo, celkom dobre.
Nové elektromotory a batérie
Počas 1 milióna prejdených kilometrov musel majiteľ trikrát meniť elektromotor a dvakrát batériu. To vôbec nie je zlá štatistika, hlavne pri modeli z roku 2013.
Hovorím to hlavne preto, lebo Tesla postupom času zdokonalila jednotlivé súčiastky, o čom svedčí aj najnovšia batéria, ktorá vozidlo poháňa už 500 tisíc kilometrov a javí len malé známky degradácie. Podobný príbeh postupného vylepšenia sa týka aj elektromotora. Posledná verzia vydržala posledných 680 tisíc kilometrov a aj naďalej nejaví žiadne problémov.
Väčšina problémov, s ktorými sa pán Gemmingen stretol, Tesla pokryla v rámci záruky. Jediná väčšia čiastka, ktorú musel postupom času platiť, sa týkala pneumatík a ostrekovačov.
Elon Musk: 1 milión míľ ako štandard
O spoľahlivosti pred pár mesiacmi hovoril aj Elon Musk, ktorý potvrdil, že svoje vozidlá vyrábajú tak, aby dosiahli životnosť až 1 milión míľ, teda niečo vyše 1,6 milióna kilometrov. Dodal, že Tesla momentálne pracuje na vývoji batérií, ktoré taktiež ponúknu životnosť 1 milión míľ, čím by sa firme znížili náklady a samozrejme by sa šetrilo aj životné prostredie. Či sa im to podarí je diskusia na iný deň. My však veríme, že sa to skôr či neskôr stane.
Prebezneho človeka je potrebná životnosť batérie,bežné človek nenajazdi milión kilometrov.Dvolezita je životnosť napr. 10 rokov a stačí keď sa najazdí bežných 300 tisíc km.Auto bude aj tak po mechanickej stanke v zlom stave.Vyraba sa na spotrebu,zvlášť elektronika…
Jasne 730km kazdy den aj soboty nedele a sviatky a este dalsich 350km denne na jeho druhom aute… Trocha to s tou reklamou prehanate!
Presne, to by som chcel vidieť kto prejde denne toľko autom ?!?!?! Šak to ani kamioňáci pomály nedávajú preboha !!! Druhá vec je že by musel porušovať zákony pravdepodobne, hlavne ak by mal tých 1000km najazdiť denne…
O tom fakt že po mesiaci by musel byť taký doje**** ten človek že by bol rád keď sa došuchtá na záchod sám !!!
Veru tak. Jazdím kamiónom roky. Inakšie pohodlie ako v Tele a aj tak po 17 000km za mesiac ak sa podarí, trasiem sa jak psíka… Potom sa min.2dni dávam dokopy.
Tri elektromotory na 1 milión km? No to sa pri tej propagovane jednoduchosti nemajú čím chváliť. To dá s prehľadom hocijaký indický šmejd ľavou zadnpu.Menená sada batérií- slušný finančný výdavok. Ešte by ma zaujímal počet nabíjaní a celková doba strávená na nabíjačkách. Pri klasike ( benzín/nafta) je to cca 1200 čerpaní po cca max 10 minút. Teda 12 tis.minút- 200 hodín.
ja mám 620 000 km najazdených na T S 100 P a ani raz nemenili elektromotor………………..ANI ani raz AKU…….!!! A pokles celkovej využiteľnej kapacity mám 5%….!!! !!!
no neviem, 5%…tomu neveria ani vyrobcovia baterii v laboratornych podmienkach. A nebojite sa, ze zhorite? Poskodenim nabitej baterie vznika riziko poziaru, nakolko obsahuje hlinik, co je zjavne okyslicovadlo. Ja by som do toho auta asi nesadol 🙂
ja sa čudujem, prečo taký analytik a odborník ako ty nepracuje v špičkovej firme za 35 000.- € mesačne, ale ZDARMA sa zosmiešňuje na FB…. Zabuč koľko elektroáut zatiaľ ZHORELO ?! To autá so spaľovacím motorom nehoria ?! A keď nevieš akým spôsobom sa nabíja AKU a akú má životnosť ( a to pritom mám 10 ročnú záruku ), tak sa k tomu nevyjadruj, alebo sa vráť aj ty do jaskyne. Tesla teraz investovala 4 miliardy USD do novej fabriky v DE. A to si myslíš, že len tak z nudy, lebo nemajú takých odborníkov a analytikov , ktorí všetko spochybňujú, lebo nemajú argumenty……..
Ty si daky zlostny a hlavne zadubeny. Kazdu chvilku su dake videa s horiacimi teslami. Ano, horia aj benzinove auta ale ovela tazsie ako baterie s hlinikom. sice na teba nemam, chrlis same technicky nenapadnutelne detaily, ale hram sa s baterkami okolo 40 rokov a urcite viem co je to horenie baterie. Preco ostatni vyrobcovia nepouzivaju hlinik v bateriach? No skus si to vyguglit. To das. A este nieco. Nebude to prvy krat, kedy chamtivost a honba za ziskom ma vyssiu prioritu ako bezpecnost. Skus nebyt jesitny na tvoje auto, je to len auto. A vyznelo to dost smiesne.
Asi preto ho mám medzi zablokovanými :)))))
lebo ani ty nemáš argumenty a drístaš a drístaš…………..
Mas dale dusevne problemy alebo o co ti ide?
zabuč, čuráčik, koľko kusov TESLA zatiaľ zhorelo a z akých príčin……!
A to autá s klasickým spaľovacím motorom nikde nehoreli ? Daj niečo
relevantné, ty zaklomplexovaný jaskynný mužík…ďaľší kokot s volebným právom…si taký dutý človiečik, že ani do LSNS ako radového člena by ťa nezobrali !
Chapem…ale tie tabletky by si nemal vynechavat. A nezabudni zapit vodou. Ono to riedi krv a obcas by sa ti dostala do hlavy….
Daj niečo
relevantné, a nie krčmové drísty !!!! Vráť sa do jaskyne a tam na steny pazúrikom škrabkaj svoje genitálne drísty…. Bratia Joseph a Etienn Montgolfierovci v roku 1783 leteli prvý krát balónom a detto negramotní hlupáci ako ty sa čudovali a negovali tento čin… A hľa lieta sa do dnes aj napriek tomu že už je to 237 rokov…….Venuj sa tomu, čomu rozumieš, ak vôbec niečomu a ešte raz – si taký dutý človiečik, že ani do LSNS ako
radového člena by ťa nezobrali !
Pozri, nebudem sa tu bavit s laikom, co prisiel k prachom, kupil si nieco, comu nerozumie a slepo to obhajuje. To, ze nie si schopny zo seba dostat nic relevantne, ako ty hovoris, je mi uplne jedno, lebo clovek, co nadava ako ty je na urovni zumpy a ja do zumpy nechodievam. Neviem, ake je tvoje zamestnanie, a co si vystudoval, ale spravas sa ako daky typy liberalny slnieckar (ti svoju tupust ventiluju agresiou a primitivnymi nadavkami). Ak sa budes zaoberat silnoprudovou elektrotechnikou ako ja cely zivot a budes v nej aj pracovat, tak spoznas, aky je rozdiel medzi roznymi typmi litiovych baterii z pohladu bezpecnosti, kapacity a zivotnosti, tak sa mozeme snad o niecom bavit. Lenze ludia ako ty nikdy nevyjdu z tiena uzivatelskej urovne technologie, budu ju len tupo propagovat bez kritiky. Ale ja to chapem, lebo si laik. Tak uz ma prosim neobtazuj svojou nevedomostou o elektrike. Lebo ma vyrusujes v praci.
ešte raz pre teba…:
… Bratia Joseph a Etienn Montgolfierovci v roku 1783 leteli prvý krát
balónom a detto negramotní hlupáci ako ty sa čudovali a negovali tento
čin… A hľa lieta sa do dnes aj napriek tomu že už je to 237 rokov…..
tak nereaguj, ak ťa to vyrušuje………….nemáš argumenty a to je hlavný dôvod tvojich výplodov………….
EŠTE ….zabuč koľko kusov TESLA zatiaľ zhorelo a z akých príčin……!
A to autá s klasickým spaľovacím motorom nikde nehoreli ? Daj niečo
relevantné. A definuj čo je slniečkár ty kretén………nie krčmové drísty, ale definíciu ty debil ! Môžme sa baviť o životnosti mojich AKU. už 1031 krát som ich dobíjal, a pokles kapacity je max 9 % a najazdených vyše 600 tisíc KM…ty odborník …kritizuj TESLU, zabuč niečo konkrétne a hlavne relevantné..( nie odpadnutý zadný nárazník, nie kľučku, ktorá sa zasekla…a pod.
ty si kus poriadneho zdegenerovaného chuja….nevieš čítať a ani odpovedať, lebo nemáš argumenty…! Len drístať a nejakých slniečkároch, a o nejakých prachoch alen krčmové drísty a drísty. kúp si aj T S 100 P a potom po 6 rokoch a NULOVÝCH nákladoch na energiu budeš môcť niečo relevantné napísať. Do tej doby sa vráť do jaskyne a tam na steny škrabkaj pazúrikom svoje zakomplexované drísty. INAK
ešte raz pre teba…:
… Bratia Joseph a Etienn Montgolfierovci v roku 1783 leteli prvý krát
balónom a detto negramotní hlupáci ako ty sa čudovali a negovali tento
čin… A hľa lieta sa do dnes aj napriek tomu že už je to 237 rokov…..
tak nereaguj, ak ťa to vyrušuje………….nemáš argumenty a to je hlavný dôvod tvojich výplodov………….
EŠTE ….zabuč koľko kusov TESLA zatiaľ zhorelo a z akých príčin……!
noooooooooooooo DAJ konečne niečo relevantné , ty zakomplexovaný chudák…….zabuč koľko kusov TESLA zatiaľ zhorelo a z akých príčin…
Taki ako ty mi vzdy zlepsia den 😀
zablokovaný si predovšetkým ty, úbožiak a nič neznamenajúci „človiečik “ patriaci do jaskyne………….
Ty, ty, ty teda ja, ja,ja…ja som na obyčajnom Peugeote 405 td najazdil 480 tis. na jednej spojke a ešte som ho predal. Okrem toho sa nebavíme tom, čo si TY dokázal, ale o tom , čo hovorí článok. A ten hovorí o troch motoroch. Ale mohol by si napr. napísať, koľko krát si nabíjal a koľko dní si strávil na nabíjačke počas tých 650 tis.km. To by mala byť pre teba malina. Sedem výkričníkov.
Spoľahlivosť sa od uvedenia výrazne zlepšila. Viď, koľko prešiel posledný inštalovaný elektromotor a koľko batéria 🙂
Teslám horeli meniče keď nemali vychytaný dizajn a výmnena meniča sa robí rovno výmenou aj motoru. Dnešné Tesly na to už netrpia.
ty slušný finančný výdavok, menili mu to v rámci záruky. to koktávku ftédéíčku s červeným i na hlinách celú prekopeš 3x a za svoje + minieš naftu v cene jazdného Bentley
V rámci záruky je teda bežné 3x meniť motor a 1x batériu? Je dôkaz spoľahlivosti ty táraj vkoktáfkeftedeíčkusčervenýminahlinách?
To by musel byť Matovič so svojou mamou?