Obchodný reťazec Lidl je mimoriadne populárny aj na Slovensku, pretože ponúka dobrý pomer ceny a kvality. Mnohí Slováci využívajú aj mobilnú aplikáciu Lidl Plus, vďaka ktorej môžu nakupovať ešte výhodnejšie. Vernostné programy sú bežnou marketingovou praxou rôznych reťazcov a nielen tých potravinových.
Nemecký reťaz sa však kvôli aplikácii Lidl Plus dostal do problémov a teraz čelí žalobe. Ako uvádza web Retail Detail, nemecká spotrebiteľská organizácia zažalovala Lidl pre aplikáciu Plus.
Lidl je v problémoch kvôli aplikácii
Nemecká spotrebiteľská organizácia tvrdí, že predajca dostatočne neinformuje zákazníkov o používaní ich údajov, ktoré reťazcu poskytujú v rámci aplikácie Plus. Táto žaloba môže mať vplyv nielen na Lidl, ale aj ďalšie reťazce a obchody, ktoré používajú vernostné programy. Či porušuje mobilná aplikácia Lidl Plus práva spotrebiteľov, o tom by už čoskoro mohol rozhodnúť nemecký súd. Federácia nemeckých spotrebiteľských organizácií (Verbraucherzentrale Bundesverband) totižto podala podnet.
Organizácia si myslí, že nakladanie s používateľskými údajmi nie je transparentné. Ako uvádza portál Retail Detail, podľa nemeckej organizácie spoločnosť Lidl svojich zákazníkov dostatočne neinformuje o tom, že údaje, ktoré zdieľajú výmenou za získané zľavy a kupóny, neslúžia len na personalizovanú reklamu. Organizácia tvrdí, že tieto údaje sa používajú aj na prieskum trhu. Ako informoval portál rešpektovaného nemeckého odborného časopisu Lebensmittel Zeitung, organizácia sa preto rozhodla zažalovať tento populárny diskont.
Čo hovorí právo na nakladanie s údajmi?
Aplikáciu Lidl Plus používa aktuálne viac ako 100 miliónov používateľov. Lidl má vďaka tomu prístup k obrovskému množstvu osobných údajov. Podľa nemeckého práva musia spoločnosti informovať spotrebiteľov o celkovej cene tovaru alebo služieb, ktoré ponúkajú, alebo ak to nie je možné, aspoň vysvetliť, ako sa cena vypočítava. Spotrebiteľská organizácia, ktorá podala podnet, však tvrdí, že Lidl túto povinnosť nekonkretizuje dostatočne a to práve tým, že nešpecifikuje podmienky používania údajov zákazníkov. Podľa spotrebiteľskej únie ide o testovací prípad, pretože ide o jednu z prvých takýchto žalôb. V závislosti od rozsudku by to potom mohlo ovplyvniť aj ďalšie zákaznícke vernostné programy, ktoré ponúkajú iní predajcovia.