Slovenská 365.bank od 15. mája 2025 zavádza nové obchodné podmienky, ktoré ovplyvnia všetkých jej klientov. Najvýznamnejšie zmeny sa týkajú blokovania platobných kariet, účtov a prístupu k internetovému bankovníctvu. Tieto opatrenia banka zavádza predovšetkým s cieľom lepšej ochrany pred finančnými podvodmi.
Kedy vám môže banka zablokovať účet či kartu?
Podľa nových pravidiel môže 365.bank pristúpiť k blokácii účtu či platobnej karty v prípade, že zaznamená akúkoľvek podozrivú transakciu alebo ohrozenie bezpečnosti. Môže ísť napríklad o nezvyčajné aktivity na účte, podozrenie z úniku prístupových údajov alebo neoprávneného použitia platobnej karty.
Zároveň majú klienti nové možnosti, ako promptne reagovať na prípadné problémy a sami si svoju kartu okamžite zablokovať. Urobiť tak môžu prostredníctvom telefonátu na pohotovostnú linku, návštevy pobočky či využitím mobilnej aplikácie. Rovnaký postup je možný aj v prípade podozrenia zo zneužitia prihlasovacích údajov do internetového alebo mobilného bankovníctva.
Bankové pravidlá presne definujú jednotlivé situácie, kedy bude blokácia účtu alebo karty nevyhnutná. Klienti by sa preto mali dôkladne oboznámiť s novými podmienkami a reagovať okamžite v prípade akýchkoľvek nezrovnalostí.
Banka môže odmietnuť založenie účtu bez vysvetlenia
Ďalšou výraznou zmenou je právo banky odmietnuť žiadosť o založenie účtu bez udania dôvodu. V praxi to znamená, že zriadenie nového účtu už nebude automatické a banka bude môcť podľa vlastného uváženia žiadosť odmietnuť.

Ide o výrazný posun od súčasnej praxe, keď banka zväčša uvádzala dôvod prípadného odmietnutia klienta. Toto rozhodnutie môže byť vnímané kontroverzne, pretože klienti strácajú istotu zriadenia účtu len na základe splnenia formálnych podmienok.
Na druhej strane, banka tvrdí, že takéto opatrenie je potrebné, aby mohla lepšie reagovať na riziká spojené s finančnými podvodmi a praním špinavých peňazí. Odborníci však upozorňujú, že tento krok môže niektorých potenciálnych klientov odradiť.
Ako môžu klienti minimalizovať možné nepríjemnosti?
Experti odporúčajú klientom, aby prijali niekoľko jednoduchých opatrení na minimalizáciu problémov. Patrí medzi ne pravidelné sledovanie transakcií na účte, zapnutie notifikácií o pohyboch na účte a zabezpečenie prihlasovacích údajov pred neoprávneným prístupom.
Banka zdôrazňuje, že nový systém zvýšenej bezpečnosti nemá za cieľ sťažiť život klientom, ale naopak, chrániť ich pred stále sofistikovanejšími finančnými podvodmi.
Ak však klienti s novými podmienkami nesúhlasia, majú právo do 14. mája 2025 informovať banku a bezplatne ukončiť zmluvu o vedení účtu. Ak tak neurobia, banka bude považovať nové pravidlá za prijaté.
Je dôležité, aby klienti 365.bank brali nové obchodné podmienky vážne, keďže môžu výrazne ovplyvniť ich každodenné používanie bankových služieb.