Slabinou elektrických áut je ich dojazd a nutnosť pravidelného nabíjania. Preto sa jednotliví výrobcovia predbiehajú v tom, kto poskytne svojim zákazníkom vyšší komfort. Keď sa kedysi povedalo slovo elektromobil, väčšine napadala ako prvá značka Tesla. Avšak, tento americký gigant dávno nie je jediný, ktorý ponúka špičkovú technológiu. Práve naopak, výrazne mu na krk dýchajú čínsky značky, ktoré sa v elektromobilite posúvajú vpred míľovými krokmi.
Príkladom je aj spoločnosť Huwaei, ktorá predstavila unikátne riešenie. Jej nabíjačka dobije elektrické vozidlá až päťnásobne väčším výkonom než Tesla. Na tému upozornil portál Elektrickevozy.cz.
Huawei predstavil výkonnú nabíjačku
Čínska spoločnosť Huawei nedávno predstavila nabíjačku, ktorá ponúka extrémny výkon. Cieli na kamióny a nabije ich za 15 minút, čo je rekordne krátky čas. Má výkon až 1,5 MW, čím prekonáva aj konkurenciu v podobe spoločností BYD alebo Zeekr. Túto výkonnú nabíjačku predstavil Huawei na automobilovom veľtrhu, ktorý sa konal v Šanghaji. Ako sme naznačili, nabíjačka nie je určená pre osobné autá, ale pre nákladné vozidlá, čím sa Huawei chce presadiť aj v profesionálnej preprave. Nabíjačka disponuje unikátnym dvojitým systémom, vďaka ktorému dokáže dodávať do vozidla až 20 kWh za minútu.
A hoci je nabíjačka primárne určená pre kamióny a iné ťažké vozidlá, Huawei myslí aj na bežných zákazníkov. Ako uvádza portál Elektrickevozy.cz, reálny výkon dosahuje 1,44 MW, zatiaľ čo Tesla aktuálne umožňuje nabíjanie maximálne 325 kW a aj to len pri modeloch 800V Cybertruck. Pri ostatných modeloch Tesly je maximum 250 kW. Huawei tak posunul latku poriadne vysoko a hodnota prúdu jeho nabíjačky môže dosiahnuť až 2 400 A.
Vodné chladenie
Takáto výkonná nabíjačka potrebuje efektívne chladenie, a preto je v stojane zakomponované aj vodné chladenie. Vďaka tomuto systému dokáže stojan pracovať aj v extrémnych podmienkach a to od mínus 30 do plus 60 stupňov Celzia. Spoločnosť pracovala na vývoji extrémne výkonnej nabíjačky od základov. Vývojári sem zakomponovali aj technológiu, ktorá neovplyvňuje štandardný chod elektrickej siete. Nabíjacia stanica bude vybavená aj robotickou rukou, vďaka ktorej bude manipulácia s nabíjačkou o čosi pohodlnejšia.

Na prvé stojany s touto výkonnou nabíjačkou sa môžu tešiť obyvatelia Číny. Huawei zatiaľ neplánuje opustiť svoj domovský trh, a preto je otázne, či sa tieto nabíjačky časom rozšíria aj do ďalších krajín. V prvej fáze spoločnosť nadviazala spoluprácu s SF Express a JD.comm, ktoré chcú na trh priniesť svoje prvé elektrické nákladné vozidlá a logistické stroje. Práv fáza ráta s 5-tisíc kusmi, pričom všetky tieto nabíjačky majú byť schopné využiť potenciál megawattovej infraštruktúry.