Spoločnosť OpenAI predstavila zásadnú novinkou, ktorá bude konkurovať Googlu. Cez chatbota ChatGPT môžete nakupovať, čím sa výrazne rozšíria možnosti, ako túto umelú inteligenciu využívať. Portál Neowin informoval, že používatelia môžu už teraz nakupovať produkty priamo v službe ChatGPT. Vďaka tejto možnosti môžu spotrebitelia ľahko porovnať rôzne produkty a potom kliknúť na odkaz, ktorý zobrazí chatbot. Práve týmto krokom sa spustí proces nákupu, čím sa výrazne ušetrí čas.
Aktuálne táto funkcia funguje pre vybrané typy produktov. Konkrétne je dostupná pre kategórie ako elektronika, móda, kozmetika a domáce potreby. OpenAI prisľúbil, že v budúcnosti pribudnú ďalšie kategórie. Nástroj je momentálne dostupný pre úplne všetkých, bez ohľadu na to, či používate platenú alebo neplatenú verziu. Dokonca je dostupný aj pre neprihlásených používateľov.
Cez ChatGPT nakúpite produkty
Nástoj ChatGPT sa pridaním tejto novinky stáva miestom, kde používatelia môžu vykonávať viacero činností naraz. V prvom rade je to komunikácia s chatbotom, avšak ďalšie funkcie umožňujú na jednom mieste napríklad aj generovanie obrázkov, vyhľadávanie na webe a po novom aj nakupovanie. Podľa slov spoločnosti OpenAI sú vylepšenia týkajúce sa nakupovania navrhnuté tak, aby bolo vyhľadávanie, porovnávanie a následné nakupovanie jednoduchšie a rýchlejšie.
Používatelia vidia produkty aj s vizuálnymi detailami, informáciami o cenách a recenziami od iných spotrebiteľov. Samozrejme, nechýba tu ani spomínaný priamy odkaz na nákup daného tovaru. OpenAI tiež prízvukuje, že výsledky produktov nie sú reklamou a sú vyberané nezávisle.
Konkurencia pre Google
Spoločnosť Google ponúka podobnú funkciu už roky. Sekcia Nakupovanie umožňuje používateľom porovnávanie a nakupovanie vecí online a na pár kliknutí. Ide o jednu z hlavných súčastí obchodného modelu spoločnosti Google, ktorá sa vo veľkej miere spolieha na platené ponuky od obchodníkov. Novinka od OpenAI môže narušiť toto monopolné postavenie Googlu, pretože pre zákazníkov sa môže stať práve ChatGPT východiskovým bodom pre online nakupovanie.
Ako uvádza web TechCrunch, vyhľadávanie produktov cez ChatGPT sa stáva jedným z najpopulárnejších spôsobov, akými ľudia chatbota využívajú. Napríklad minulý týždeň sa cez ChatGPT uskutočnila viac ako miliarda webových vyhľadávaní. Tento trend si začínajú všímať aj reklamné agentúry a už hľadajú spôsoby, ako dostať svoje značky do odpovedí umelej inteligencie.

Ďalšie aktualizácie ChatGPT
Spoločnosť OpenAI okrem tejto novinky, ktorá umožňuje pohodlné online nakupovanie, predstavila aj ďalšie zlepšenia. ChatGPT odteraz ponúka vylepšené citácie a vizuálne zvýraznenia, ktoré presne ukazujú, aké časti odpovede sú spojené s konkrétnou citáciou. Toto používateľom uľahčí overovanie informácií a zároveň sa môžu do danej témy hlbšie ponoriť a podrobnejšie ju preskúmať. OpenAI tiež uvádza, že sa zaviedli rýchlejšie návrhy vyhľadávania tém, ktoré sú populárne. Pribudlo tiež automatické dopĺňanie na zrýchlenie dopytov spolu s možnosťami vyhľadávania pre ChatGPT v rámci aplikácie WhatsApp.