Slovákov, ktorí radi či aktívne využívajú vlakovú dopravu, čakajú veľké zmeny. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) totiž plánuje výraznú modernizáciu svojich digitálnych služieb. Podľa vyjadrenia generálneho riaditeľa a predsedu predstavenstva Petra Helexu pripravuje spoločnosť úplne novú mobilnú aplikáciu, ako aj nový online predajný systém a vylepšený webový portál. Na základe poznatkov agentúry SITA na to upozornil denník SME.
Helexa ozrejmil, že všetky uvedené platformy budú upravené tak, aby zodpovedali rastúcim požiadavkám cestujúcich. Uznal, že hoci je súčasná aplikácia kvalitná, stále tu je určitý priestor na zlepšenie, čo si však pravdepodobne vyžiada navrhnutie úplne od základov.

ZSSK rokuje o zvýšení miezd
ZSSK zároveň v tomto roku očakáva ďalšie kolektívne vyjednávania so zástupcami zamestnancov. Aj keď je aktuálne platná kolektívna zmluva, prebiehajú rokovania so 14 odborovými centrálami, ktoré pôsobia v rámci spoločnosti. Helexa vysvetlil, že ZSSK je veľký zamestnávateľ – má približne 5 300 zamestnancov. Preto momentálne prebiehajú rozhovory s odborovými organizáciami, a to konkrétne o tom, či a ako by bolo možné financovať ďalší razd miezd.
Letný spoj do Splitu
A to stále nie je všetko. ZSSK zároveň finišuje s prípravami na tohtoročnú letnú sezónu. Jedným z jej vrcholov bude (už tradične) vlakový spoj do chrovátskeho Splitu, ktorý sa medzi cestujúcimi dlhodobo teší veľkej popularite. Helexa podotkol, že ide o službu, ktorú spoločnosť poskytuje v spolupráci s rakúskymi železnicami (ÖBB) prakticky už niekoľko desaťročí, pričom aj tento rok očakáva značný záujem zo strany cestujúcich.