Americká spoločnosť Tesla, ktorá sa výrazne presadila na trhu s elektromobilmi, si zaregistrovala na Slovensku firmu. S touto informáciou prišiel ako prvý Denník N. Automobilka až doposiaľ nemala na Slovensku zastúpenie, hoci jej elektromobily môžete na slovenských cestách vidieť pomerne často.
Založenie slovenskej pobočky môže naznačovať, že Tesla u nás otvorí aj prvú predajňu. V susedných krajinách ako je Rakúsko, Maďarsko, Česko a Poľsko už predajné miesta má. Otvoriť predajňu aj na Slovensku by bol teda logický krok.
Tesla mieri do Bratislavy
O tom, že Tesla si zaregistrovala na Slovensku firmu, informoval Radovan Skokan prostredníctvom statusu na sociálnej sieti X. Uviedol, že aj napriek slabému trhu a nižším predajom v Európskej únii, sa Tesla rozhodla vstúpiť na náš trh. Založenie oficiálneho zastúpenia tejto americkej automobilky na Slovensku prebehlo 24. apríla 2025. Firma Tesla Slovakia s.r.o. má sídlo v Bratislave a je len otázkou času, kedy u nás otvorí aj prvú predajňu, prípadne autorizovaný servis.
Ako doplnil Skon na sieti X, spoločníci novozaloženej firmy Tesla Slovakia s.r.o. sú podľa slovenského obchodného registra Tesla International BV z Holandska, pričom konateľom spoločnosti je Simon Zwahlen – švajčiarsky manažér pre regióny strednej a východnej EÚ. Sídlo slovenskej pobočky Tesly je na Karadžičovej 2 v Bratislave, v mestskej časti Staré Mesto.
Tesle sa nedarí
Informácia o založení slovenskej pobočky prichádza v čase, kedy sa Tesle príliš nedarí. Ako uvádza portál Teraz.sk, predaj áut v Európe počas marca vzrástol, avšak Tesla sa prepadla o 28 percent, čo nie je zanedbateľné percento. Celkovo sa autám v Európe darilo a zvýšil sa aj záujem o čisto elektrické vozidlá. Ten v marci medziročne vzrástol o 23,6 percenta. Z toho nárastu záujmu o elektrické vozdilá však ťažili väčšinou iné automobilky.
Ako sme naznačili, Tesle sa až tak nedarilo. Dopyt po autách Tesly klesol tretí mesiac po sebe a v marci Tesla predala v Európe o 28,2 percenta áut menej než vlani. Za týmto poklesom môže byť narastajúca konkurencia z Číny, ale aj protesty európskych zákazníkov proti politike šéfa Tesly Elona Muska. Na pôde Európy sa darilo Volkswagenu a Renaultu, ktorých predaje vzrástli o 10,3 percenta, respektíve 13 percent. Zdá sa, že záujem o elektrické autá pomaly rastie, aj keď z toho ťažšia iné automobilky a nie Tesla, ktorá bola kedysi hlavným synonymum elektromobility.