Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) aktuálne zaznamenáva technické komplikácie s elektronickým predajom cestovných lístkov. Nákup cez webový e-shop aj mobilnú aplikáciu „Ideme vlakom“bol pred pár hodinami výrazne obmedzený. Podľa stanoviska ZSSK spôsobila problém technická porucha u externého IT dodávateľa, s ktorým železnice už intenzívne spolupracovali na odstránení závady, informoval server DSL.sk.
Pre cestujúcich je situácia o to komplikovanejšia, že pred dvomi týždňami ZSSK zaviedla nový „poplatok za servis“. Ten motivoval ľudí nakupovať lístky predovšetkým elektronicky, čomu aktuálny výpadok bráni. ZSSK ubezpečuje, že tento poplatok momentálne v pokladniach ani vo vlakoch neúčtuje. Ak by sa tak predsa len stalo, cestujúci majú možnosť podať reklamáciu.
V noci lístok nekúpite ani v pokladni
Komplikácie však pokračujú aj večer a v noci. Spoločnosť totiž naplánovala rozsiahlu technickú odstávku predajných systémov, ktorá sa uskutoční dnes od 22:00 a potrvá do zajtrajšieho rána (27. marca) do 4:00. Počas tohto obdobia nebude možné zakúpiť si lístok cez žiadny elektronický kanál, ale ani osobne v pokladniciach na železničných staniciach.
Cestujúci, ktorí sa rozhodnú cestovať v uvedenom čase, si však budú môcť lístky bez poplatku zakúpiť priamo vo vlaku u vlakového personálu. ZSSK odporúča cestujúcim kúpiť si lístok vopred, avšak kvôli aktuálnym problémom to nemusí byť možné.
ZSSK nešpecifikovala platnosť skorších lístkov
Spoločnosť zatiaľ nepotvrdila, či sa počas odstávky budú dať bez problémov použiť elektronické lístky zakúpené ešte pred poruchou. Pri predchádzajúcich výpadkoch však platnosť skôr zakúpených lístkov podľa vyjadrení ZSSK nebola dotknutá.