YouTube sa v posledných rokoch často stáva terčom kritiky, predovšetkým kvôli kontroverzným rozhodnutiam v rámci inzercie, ktoré používateľov de facto tlačia k tomu, aby si zaplatili za prémiové členstvo, teda YouTube Premium. Posledné sťažnosti však majú iné vysvetlenie. Platforma trpí chybou, ktorá sa u používateľov prejavuje výrazne zhoršenou kvalitou videí. Upozornil na to server Android Authority.
Spočiatku si používatelia mysleli, že na vine je ich internetové pripojenie. Keď sa však ukázalo, že to nie je ojedinelý problém, začali hľadať príčinu inde. A vyzerá to tak, že vina je na strane YouTube.
Aj keď máte rýchle a stabilné internetové pripojenie, videá sa automaticky prehrávajú v nízkej kvalite – konkrétne v rozlíšení 144p alebo 360p. Mnohí sa sťažujú, že manuálne nastavenie vyššej kvality, napríklad 1080p, vedie k neustálemu načítavaniu a sekanému prehrávaniu.

Týka sa to smartfónov aj webového rozhrania
A žiaľ, nedeje sa to len v rámci aplikácie pre smartfóny. Najviac problémy hlásia používatelia, ktorí sledujú videá na počítačoch, inteligentných televízoroch a zariadeniach s operačným systémom iOS. Naopak, používatelia smartfónov a tabletov s Androidom podľa dostupných informácií výrazné zhoršenie kvality nezaznamenali.
Na sociálnych sieťach, najmä na Reddite, sa v posledných dňoch objavilo množstvo sťažností. Jeden používateľ iPhonu napísal, že kedykoľvek, keď otvorí video alebo YouTube Shorts, záznam sa prehráva v extrémne nízkej kvalite, často vraj v rozlíšení len 144p, pri ktorom je obraz „nepozerateľný“.
Ako sme spomenuli, kvalitu prehrávania je možné manuálne zvýšiť, no to v nejednom prípade vedie k zasekávaniu a načítaniu.
YouTube už chystá opravu
Dobrou správou je, že YouTube už o probléme vie a začal pracovať na oprav. Na oficiálnej stránke podpory zverejnil nasledovný oznam: „Sme si vedomí, že niektorí z vás zažívajú nižšiu kvalitu videa, ako je obvyklé, pri sledovaní videí a Shorts. Uisťujeme vás, že situáciu aktívne riešime! Tento príspevok budeme aktualizovať hneď, ako budeme mať nové informácie. Ďakujeme za vašu trpezlivosť!“
Ak sa tento problém týka aj vás, odporúčame sledovať stránku podpory YouTube, kde by sa mali (dúfajme) čoskoro objaviť ďalšie podrobnosti o plánovanom riešení.