Ak nemáte predplatenú službu YouTube Premium, musíte sa zmieriť s reklamami. Alternatívou je používanie blokovača reklám, avšak YouTube proti AdBlocku v poslednej dobe vyostruje boj a ľuďom, ktorí bolkátor používajú, poriadne znepríjemňuje sledovanie videoobsahu.
Hlavný príjem platformy YouTube pochádza z reklám, a preto nie je prekvapením, že AdBlock má táto platforma v hľadáčiku a snaží sa ho potláčať. Napríklad aj tým, že používateľom zobrazí výzvu, aby si blokovač reklám vypli. V tom horšom prípade pustí ľuďom extrémne dlhú reklamu, ktorú nie je možné preskočiť.
YouTube bez reklám aj bez predplatného
Reklamy sú otravné, a preto YouTube prichádza s riešením, vďaka ktorému si videoobsahu bez rušivých elementov môžu vychutnať aj používatelia, ktorí si neplatia prémiovú verziu služby. Ako to funguje? Prémioví odberatelia teraz môžu zdieľať videá bez reklám so svojimi priateľmi. Téme sa venoval portál Android Authority. Ako uvádza portál, Google, ktorý platformu YouTube vlastní, aktuálne experimentuje so spôsobom, ako môžu priatelia platiacich používateľov sledovať obsah bez reklám. Momentálne ide o obmedzený test, ku ktorému má prístup len hŕstka používateľov. Ak sa však tento spôsob osvedčí, je možné, že Google ho rozšíri aj na ďalších používateľov.
Experimentálna funkcia je dostupná len vo vybraných krajinách a Slovensko medzi nimi, žiaľ, aktuálne nie je. Funkcia umožňuje platiacim používateľom zdieľať až 10 videí bez reklám. Ak si myslíte, že tento počet dostanete na deň, zrejme budete sklamaní. 10 videí je mesačná kvóta. Funguje to celkom jednoducho. Priatelia platiaceho používateľa získajú odkaz na video, ktoré si môžu vychutnať bez reklám. Každé video má svoj vlastný špecifický odkaz.
Ako to funguje v praxi?
Ak má používateľ YouTube Premium, klikne na tlačidlo „Zdieľať“ ako zvyčajne, ale po novom sa mu tu zobrazí možnosť „Zdieľať bez reklám“. Každý mesiac môže vygenerovať 10 takýchto odkazov, pričom jedno video si neplatiaci používateľ môže pozrieť až 10-krát bez reklám. Ak na video klikne cez špeciálne vygenreovaný odkaz po 11-krát, reklama sa mu už zobrazí.
Google zaviedol na platformu šikovný systém, ktorý dokáže rozpoznať platiacich používateľov od neplatiacich. Ak napríklad video bez reklám zdieľate s priateľom, ktrorý taktiež používa YouTube Premium, tento odkaz sa vám nezaráta do limitu deiatich videí. V čom je háčik? Zatiaľ najmä v dostupnosti, ktorá je zančne obmedzená. Google aktuálne túto funkciu testuje v Argentíne, Brazílii, Kanade, Mexiku, Turecku a Spojenom kráľovstve. A aj to len s malým počtom predplatiteľov služby Premium. Kedy Google rozšíru funkciu o ďalšie krajiny, nateraz nie je známe.