Ak máte jedno z týchto vozidiel, respektíve motorov, mali by ste sa pripraviť na zvýšenú spotrebu motorového oleja. To znamená, že budete mať aj vyššie náklady na údržbu auta a hladinu oleja musíte kontrolovať častejšie. Toto je 5 motorov, ktoré spotrebúvajú viac oleja hneď od začiatku, aj keď sú motory nové.
Portál Conusmer Reports zostavil rebríček áut, ktoré sa potýkajú s nadmernou spotrebu oleja a majitelia týchto vozidiel nie sú zrovna dvakrát nadšení. Téme sa venoval motoristický portál Autoviny.sk. Týchto 5 motorov má najhoršiu povesť.
Volkswagen EA888
Motor EA888 je známy majiteľom vozidiel značky Volkswagen alebo Škoda. Môžete ho nájsť napríklad v autách Volkswagen Tiguan alebo Škoda Octavia. A hoci ide o obľúbené modely áut, majitelia sa nevyhnú častejšiemu dopĺňaniu oleja. Štvorvalcový turbomotor s objemom 1,8 a 2,0 litra mal od začiatku problémy s nadmernou spotrebou oleja a hlavným vinníkom sú extrémne tenké piestne krúžky a úzke odtokové otvory v kanáloch piestov. V dôsledku toho tento motor spotrebuje až liter oleja na tisíc kilometrov. Volkswagen sa, samozrejme, snažil odstrániť problémy, ale motor napriek tomu zostal poriadnym „žrútom“.
Nissan MR20DE
Japonské autá sa považujú za kvalitné a spoľahlivé, ale to neplatí pri značke Nissan, respektíve pri motore MR20DE. Výrobca ho dával do modelov Nissan Qashqai a X-Trail (prvá a druhá generácia). S nadmernou spotrebou oleja sa vodiči začali potýkať po najazdení zhruba 200-tisíc kilometrov. Problémovým faktorom sa tu ukázala rýchla progresia. V prvých fázach motor spotreboval liter oleja na 5-tisíc kilometrov, neskôr sa však spotreba zásadne zvyšovala. Najhoršie motory boli z rokov 2007 a 2008 a od roka 2014 došlo k zlepšeniu.
Subaru FB/FA
Prvé problémy s nadmernou spotrebou oleja sa začínajú objavovať po nájazde 5-tisíc kilometrov. Čím stúpa počet kilometrov, tým stúpa aj spotreba oleja. Problémové sú najmä modely Subaru Forester a Subaru Levrong. Ako dopĺňa portál Autoviny.sk, najhoršie sú na tom verzie s motormi FB20/25 a ideálnym riešením je generálka.

Toyota ZZ
Značka Toyota je synonymum spoľahlivosti, ale táto automobilka má na svojom konte aj motor, ktorý sa príliš nevydaril. Séria motorov ZZ má tenké piestne krúžky a slabé odvodnenie, čo spôsobuje zvýšenú spotrebu oleja. Napríklad 1,8-litrový 1ZZ-FE spotrebuje liter oleja na tisíc kilometrov pri nájazde 35 až 50-tisíc kilometrov. Dotklo sa modelov ako Toyota Corrola alebo Avensis. Lepšie obstáli 2,4-litrové verzie (2AZ-FE), ale aj tie si pýtajú viac oleja po určitom nájazde. So zvýšenou spotrebou musíte rátať, ak najazdíte okolo 200-tisíc kilometrov.
Mitsubishi 4A91
Dobre neobstál ani motor 4A91 od Mitsubishi s objemom 1,5 litra. Po nájazde 100-tisíc kilometrov začne spotrebúvať extrémne veľa oleja a táto spotreba sa postupne zvyšuje. Problém sa týka hlavne modelov Mitsubishi Lancer 10. generácie. Problémovým faktorom je tiež to, že olej nemizne iba cez spaľovací priestor, avšak aj cez tesnenie kľukového hriadeľa.