Sociálna poisťovňa zaviedla novinku, ktorá jej služby sprístupní širšiemu okruhu ľudí. A hlavne v časoch, na aké doteraz občania SR neboli zvyknutí. Ak sa táto novinka osvedčí, poisťovňa je plánuje rozšíriť do ďalších miest.
Ako uvádza portál Teraz.sk, Sociálna poisťovňa (SP) spustila pilotný projekt. Ním je informačný stánok v jednom z bratislavských nákupných centrier. Táto štátna inštitúcia sa tak dostáva bližšie k ľuďom.
Sociálna poisťovňa v nákupnom centre
Cieľom projektu je priblížiť všeobecné poradenstvo o sociálnom poistení bližšie k občanom. A to aj mimo bežných úradných hodín klasických pobočiek, ktoré sú po celom Slovensku. V stánku SP si budú môcť občania okrem iného aktivovať Elektronický účet poistenca (EUP). Informačno-poradenský stánok Sociálnej poisťovne funguje od štvrtka 6. marca 2025. Nájdete ho v bratislavskom nákupnom centre Eurovea. Poisťovňa hovorí, že na základe tohto pilotného projektu sa rozhodne, či má zmysel službu rozširovať aj ďalej.
Informácie aj poradenstvo
Ako sme naznačili, v stánku SP získajú občania potrebné informácie týkajúce sa sociálneho poistenia. Generálny riaditeľ SP Michal Tariška na otvorení tohto stánku priblížil, že ide o začiatok novej informačno-poradenskej éry. „Chceme poskytnúť našim klientom naozaj všeobecné poradenstvo o sociálnom poistení a zároveň chceme, aby si tu mali možnosť naši klienti otvoriť EUP, ktorý je kľúčovým pre komunikáciu poistenec,“ povedal Tariška. Službu EUP si doteraz aktivovalo viac ako 360-tisíc poistencov, pričom ide o praktický nástroj. Klient poisťovne si môže cez EUP pozrieť dôležité informácie o svojom poistení a to bez nutnosti osobnej návštevy pobočky. Informácie sú dostupné online a kedykoľvek.
Stánok SP sa bude testovať polroka
Sociálna poisťovňa plánuje tento pilotný stánok po polročnom fungovaní zhodnotiť. Ak uvidí, že takáto služba má zmysel a je občanmi využívaná, bude uvažovať nad ďalším rozširovaním. Po pozitívnom prijatí zo strany ľudí a bezproblémovom chode služby by sa takéto informačno-poradenské stánky SP mohli objaviť aj v ďalších regiónoch Slovenska.
Stánok v bratislavskom nákupnom centre Eurovea bude otvorený sedem dní v týždni a to od 10:00 do 21:00 h. Riaditeľka bratislavskej pobočky SP Alena Greksa uviedla, že v stánku sa dá vybaviť prakticky čokoľvek, čo sa týka sociálneho poistenia. Výnimku tvorí odovzdanie agendy k invalidným dôchodkom a spisovanie žiadostí o dôchodok. Tieto dve spomenuté služby budú naďalej dostupné len v štandardných pobočkách. Ako doplnila Greksa: „Avšak aj to vieme zariadiť spôsobom, že naši zamestnanci zarezervujú termín na spísanie žiadosti v príslušnej pobočke.“ Sociálna poisťovňa má aktuálne na Slovensku vybudovanú sieť 36 pobočiek a 45 pracovísk v jednotlivých regiónoch naprieč krajinou.