Slovenská sporiteľňa prináša pre svojich klientov výrazné zjednodušenie pri potvrdzovaní platieb a operácií v internetbankingu. Banka zavádza systém s názvom George ID, vďaka ktorému už nebude potrebné používať SMS správy ani samostatnú aplikáciu mToken.
Klienti budú môcť platby a ďalšie operácie potvrdiť priamo cez mobilnú aplikáciu George. Overenie bude možné prostredníctvom jednoduchého PIN kódu alebo biometrických údajov, ako sú odtlačok prsta či rozpoznávanie tváre. Banka uvádza, že tento spôsob bude bezpečnejší a pohodlnejší než doterajšie metódy.
Aplikácia mToken bude čoskoro úplne vypnutá. Banka začne postupný prechod na nový systém už v najbližších týždňoch, pričom klientov bude individuálne informovať prostredníctvom e-mailu. Aktivácia nového systému potrvá len niekoľko minút a klienti ju budú musieť vykonať na každom zariadení zvlášť.

Ako bude nové overovanie fungovať?
Pri platbách cez webový internetbanking George alebo pri nákupe v internetovom obchode príde klientom do mobilnej aplikácie George notifikácia. V aplikácii následne jednoducho platbu potvrdia buď biometricky (tvárou, odtlačkom prsta), alebo zadaním svojho PIN kódu.
Podmienkou na využívanie nového systému je aktualizovaná verzia aplikácie George. Banka odporúča používať minimálne verziu 24.42.21 pre Android a 24.42.31 pre iOS. Odporúčané je tiež zapnutie automatických aktualizácií aplikácie.
Novinka sa však netýka všetkých. Používateľom webového Georgea, ktorí doteraz overovali platby prostredníctvom SMS správ, sa zatiaľ nič nezmení. Rovnako sa zmena netýka ani klientov aplikácie Business24. Pre majiteľov tlačidlových telefónov bude SMS overenie dostupné aj naďalej, no za každú autorizačnú správu si banka účtuje poplatok vo výške 20 centov. Seniori nad 65 rokov sú od tohto poplatku oslobodení.
Sporiteľňa varuje pred falošnými aplikáciami a podvodníkmi
Slovenská sporiteľňa v súvislosti s novinkou upozorňuje aj na zvýšenú aktivitu internetových podvodníkov. Klientov varuje, aby si aplikáciu George sťahovali výhradne z oficiálnych obchodov, teda Google Play alebo App Store, a dôrazne pripomína, že banka nikdy nežiada klientov o prihlasovacie údaje telefonicky, cez SMS či e-mail.
Podvodníci často vytvárajú falošné webové stránky bánk alebo napodobňujú e-maily a SMS správy. Preto je dôležité byť pri každej podobnej komunikácii obozretný a všetky podozrivé správy radšej preveriť priamo na oficiálnom webe banky.