V rakúskom Štajersku dochádza k výraznej zmene v dopravných predpisoch. Spolková vláda sa rozhodla odstrániť ekologické obmedzenie rýchlosti IG-L, ktoré doteraz stanovovalo maximálnu rýchlosť 100 km/h na niektorých diaľničných úsekoch s výnimkou pre elektromobily. Nové rozhodnutie umožní vodičom jazdiť rýchlosťou až 130 km/h, čo je štandardný diaľničný limit vo väčšine Rakúska. Toto opatrenie ocenia predovšetkým majitelia vozidiel so spaľovacími motormi, vrátane hybridných modelov, ktorí doteraz boli nútení jazdiť pomalšie.
Opatrenie sa týka najmä dôležitých diaľnic ako A2, ktorá smeruje do Maďarska, a tiež Pyhrnskej diaľnice A9. Ekologické obmedzenia tam platili od roku 2006, pričom ich celková dĺžka dosiahla približne 94 kilometrov.

Dôvodom je nízka efektivita pôvodných obmedzení
Štajerská vláda svoje rozhodnutie zdôvodnila výsledkami nových štúdií, podľa ktorých sa od roku 2020 už nepreukázali výraznejšie prekročenia emisných limitov. Úrady tiež poukazujú na to, že súčasné ekologické obmedzenia nedokážu efektívne riešiť sprísňujúce sa emisné limity, ktoré bude Európska únia vyžadovať od roku 2030. Preto sa rozhodli zamerať sa na iné, efektívnejšie spôsoby znižovania emisií.
Medzi alternatívne riešenia, ktoré vláda preferuje, patrí podpora obnoviteľných zdrojov energie a návrhy zákonov na zvýšenie energetickej efektivity. Vláda odmieta spoliehať sa na zákazy a tvrdí, že je dôležité pomôcť motoristom a firmám, ktoré sú na doprave závislé.
Zelení varujú pred následkami
Rozhodnutie štajerskej vlády vyvolalo ostrú kritiku zo strany Strany zelených. Podľa nich ide o ideologické rozhodnutie, ktoré neprinesie skutočný úžitok pre dopravnú situáciu a bude mať negatívny dopad na životné prostredie.
Zelení upozorňujú, že zvýšenie maximálnej rýchlosti povedie k vyššiemu opotrebovaniu pneumatík a zhoršeniu kvality ovzdušia. Navyše tvrdia, že časová úspora pri zvýšení rýchlosti z 100 na 130 km/h je minimálna a nezodpovedá možným zdravotným rizikám. Zástancovia ekologických obmedzení zdôrazňujú, že je potrebné správať sa k prírode zodpovednejšie.
Štajersko však nie je jedinou spolkovou krajinou v Rakúsku, kde takéto ekologické limity platia. Podobné obmedzenia nájdu vodiči aj na iných dôležitých diaľniciach, ako je Brennerská diaľnica A13 alebo Inntalská diaľnica A12. Otázka rušenia týchto opatrení sa preto môže čoskoro stať témou aj v ďalších regiónoch.