Bankové inštitúcie z času na čas stopnú svoje služby, aby ich mohli vylepšiť a priniesť klientom lepší používateľský zážitok. V drvivej väčšine sa odstávka týka primárne elektronických služieb.
Elektronické systémy si totižto vyžadujú pravidelnú aktualizáciu, vďaka čomu môžu klienti získať nové funkcie. Pravidelné aktualizácie sú dôležité aj z hľadiska bezpečnosti.
ČSOB banka odstaví svoje služby
Odstávku elektronických služieb plánuje aj ČSOB banka, ktorá o tom informovala na svojom webe. Je naplánovaná na sobotu 15. marca 2025 a potrvá od polnoci, konkrétne od 00:01 hod. do 11:45 hod. Klienti tejto banky preto musia rátať s tým, že elektronické služby nebudú dostupné takmer celé sobotné predpoludnie.
Banka spresnila, že ide o plánovanú prevádzkovú odstávku, ktorá zasiahne viaceré jej služby. Celkovo budú obmedzené služby Moja ČSOB, ČSOB SmartBanking a ČSOB API (PSD2). Inštitúcia ďalej uviedla, že odstávka je nevyhnutná pre ďalšie skvalitňovanie služieb.
Čo to znamená pre klientov?
Banka presne neuvádza, či odstávka služieb zasiahne aj platby kartou v kamenných predajniach, prípadne výbery hotovosti z bankomatov. V minulosti podobné odstávky znefunkčniili len elektronické služby a zvyšné služby boli pre klientov dostupné. Ak ste chceli v sobotu dopoludnia vykonávať elektronické platby, odporúča sa ich vykonať pred plánovanou odstávkou. Prípadne, ak platby nie sú urgentné, odložiť ich na neskôr a zrealizovať po opätovnom spustení elektronických služieb.