Obchodný reťazec Biedronka už o pár dní otvorí svoju prvú prevádzku aj u nás na Slovensku. Oficiálne otvorenie prebehne v stredu 5. marca v obci Miloslavov. Zatiaľ čo u nás sa Biedronka ešte len rozbieha, v domovskom Poľsku je na trhu stálicou. A práve tam nedávno došlo k potravinovému škandálu.
Portál Onet.pl informoval o tom, ako zákazníci zavolali do jednej z prevádzok Biedronky políciu. Dôvodom boli stovky produktov po dátume spotreby, ktoré reťazec naďalej predával.
Biedronka predávala produkty po exspirácii
V jednej z predajní siete Biedronka objavili zákazníci v regáloch až 366 produktov, ktoré boli po dátume spotreby. Toto zistenie spotrebiteľov poriadne rozhorčilo, až celá situácia vyústila do privolania miestnej polície. Biedronka sa však bráni a v tejto oblasti podnikla právne kroky. Obchodný reťazec podľa portálu Onet.pl tvrdí, že celá vec sa vyšetruje a za týmto „škandálom“ sú ľudia, ktorí robia podobné odhalenia aj v iných konkurenčných reťazcoch. Má ísť o skupinu ľudí, ktorej cieľom je naštrbiť dobrú povesť obchodných reťazcov. Biedronka bude preto konať v súlade so zákonom, aby celú vec objasnila.
Čo sa dialo v Biedronke?
Do jednej z predajní reťazca Biedronka prišli dvaja muži, ktorých totožnosť nebola zverejnená a práve oni mali skontrolovať platnosť výrobkov v regáloch. V priebehu hodiny našli množstvo produktov, ktoré sú po exspirácii. Išlo o výrobky, ktoré prekročili dátum minimálnej trvanlivosti alebo spotreby. Presný zoznam tovarov nebol poskytnutý, ale uvádza sa, že v tejto jednej predajni odhalili až 366 výrobkov po exspirácii. Neznámi muži pre tamojší portál uviedli, že Biedronka „tlačí“ do nič netušiacich zákazníkov produkty, ktoré mali byť už dávno zlikvidované. Pobúrení spotrebitelia napokon zavolali políciu, ktorá vykonala kontrolu. Ako píše portál Onet.pl: „Výsledkom takéhoto konania môže byť konanie podľa zákona o bezpečnosti potravín a výživy, ktorý stanovuje pokutu za uvedenie potraviny po dátume spotreby do obehu.“
Biedronka má podozrenie
Obchodný reťazec Biedronka má podozrenie, že išlo o úmyselné konanie, ktorého cieľom bolo poškodiť dobré meno reťazca. Zástupca Biedronky Konrad Nafalski, ktorý je senior manažér korporátnej komunikácie reťazca, povedal, že Biedronka sa vždy snaží zabezpečiť, aby boli produkty dostupné v obchodoch najvyššej kvality. Reťazec si buduje dobré meno v domovskom Poľsku už 30 rokov a spája sa tam s najvyššou kvalitou a najnižšou cenou na trhu.
Ako uvádza portál Onet.pl, Nafalski informoval, že celá vec sa už vyšetruje a ľudia, ktorí upozornili na produkty po exspirácii, sú známi aj z iných podobných akcií. Podla jeho slov títo ľudia už v minulosti ohrozili imidž konkurenčného obchodného reťazca. Podobné incidenty sa odohrali aj v minulosti v iných dvoch poľských prevádzkach Biedronky. Aj tam si zákazníci „prezerali“ tovar a potom zavolali políciu.