Orange, najväčší operátor na našom trhu, musel riešiť nepríjemnú komplikáciu. Zákazníci si všimli rozsiahleho výpadku, ktorý znemožnil prístup k mobilnému internetu. Ako uvádza portál Živé.sk, hlásenia o problémoch s pripojením prichádzali de facto z celého Slovenska.
Problém s pripojením sa prejavoval rôznymi spôsobmi. Najčastejšie však išlo o nedostupnosť mobilného internetu – mnohí sa nevedeli k dátam pripojiť vôbec, iní mali prístup len cez staršiu 2G sieť, ktorá poskytuje dáta cez technológiu EDGE, no tá je v dnešnej dobe veľmi pomalá a nestabilná. Prístup k internetu cez rýchlejšie siete (napr. 4G alebo 5G) bol v čase výpadku prakticky nemožný.
Problémy s mobilným internetom hlásili zákazníci z mnohých lokalít – menovite Topoľčany, Piešťany, Bytča, Bratislava, Sereď, Žilina, Dolný Kubín, Banská Bystrica, Martin a Spišská Nová Ves.

Orange reagoval promptne
Orange potvrdil výpadok relatívne rýchlo. Zákazníkov informoval, že komplikácie s využívaním mobilných dát eviduje, ako aj že intenzívne pracuje na odstránení poruchy.
Dlho potom netrvala ani oprava. Portál Živé.sk krátko po pol jedenástej doplnil, že podľa Orangeu je už problém odstránený, a teda že služby by mali byť plne funkčné. Operátor sa zároveň ospravedlnil všetkým klientom, ktorých sa výpadok dotkol.
Dokonca objasnil príčinu výpadku. Uviedol, že ňou bol systém, ktorý riadi používanie mobilných dát pre zákazníkov. V prípade, že zákazníkom internet stále nefunguje, operátor odporúča reštartovať mobilné zariadenie, čo by malo obnoviť spojenie so sieťou.
Hoci Orange nezverejnil presný rozsah postihnutých zákazníkov ani finančné dopady výpadku, rozsah hlásení z rôznych regiónov poukazuje na to, že išlo o problém väčšieho rozsahu. Vzhľadom na dôležitosť mobilného pripojenia v každodennom živote (práca, štúdium, navigácia, bankovníctvo a pod.) takýto výpadok výrazne ovplyvnil bežný deň mnohých ľudí.