Obľúbená sieť predajní Okay elektro už dlhšiu dobu zápasí s vážnymi ťažkosťami. Ešte v januári tieto problémy vyústili do rozhodnutia zatvoriť kamenné predajne, a to ako v Česku, tak aj na Slovensku. A teraz, zdá sa, prichádza ďalší tvrdý zákrok. Prestala totiž fungovať stránka Okay.sk. Téme sa venuje portál Živé.sk.
Táto stránka vystupuje, teda skôr vystupovala, ako slovenský e-shop predajcu. Avšak zákazníci, ktorí sa ju rozhodnú navštíviť, sú automaticky presmerovaní na českú verziu webstránky, čiže Okay.cz. Problém je v tom, že prostredníctvom tejto stránky možno nakupovať len v rámci Českej republiky.
Nateraz nie je jasné, či ide o dočasnú technickú poruchu alebo definitívny koniec online predaja na Slovensku.
Okay zatvoril predajne, teraz zrejme aj webovú stránku
E-shopový model, ktorý obchod aplikoval, bol relatívne sporný. Po zatvorení predajní síce spoločnosť mohla na území Slovenska pokračovať v predaji, avšak zákazníci mohli nakupovať len za splnenia kontroverznej podmienky, ktorou bolo uhradenie ročného členstva vo výške 9,38 eura (vrátane DPH). Iba registrovaní a platiaci členovia teda mali prístup k nižším cenám a mohli dokončiť objednávky. Na druhú stranu, tento model fungoval – objednávky boli riadne odosielané aj doručované.

Teraz však e-shop nefunguje. Aj v čase písania tohto článku (8:45 SEČ) sme boli pri pokuse o návštevu stránky Okay.sk automaticky presmerovaní na Okay.cz. Ako sme spomenuli, toto je veľký problém z toho dôvodu, že Slováci si cez českú verziu stránky nenakúpia. Vážnosť situácie ešte väčšmi umocňuje skutočnosť, že obchod dlhodobo nekomunikuje s médiami, neodpovedá na e-maily a dokonca nemá ani funkčnú infolinku.
Pochopiteľne, všetky tieto komplikácie pobúrili (nielen) slovenských zákazníkov. Konkrétne na platforme Heureka.sk sa objavila záplava negatívnych recenzií, pričom Okay elektro si tu za posledné tri mesiace vyslúžil veľmi chabé hodnotenie – iba 57 percent.
Vyvrcholenie finančných ťažkostí
Možné ukončenie prevádzky e-shopu na slovenskom trhu je ďalším dôsledkom kritických finančných ťažkostí, ktoré sa obchodu nepodarilo vyriešiť. Konkrétne v roku 2023 zaznamenal prepad tržieb až o štvrtinu, teda na 49-miliónov eur. Hospodárila so stratou okolo 5,7-milióna eur.
Taktiež ide o ďalšiu z viacerých udalostí, ktoré v poslednom období postihli trh s predajcami elektroniky. Na jeseň minulého roka, presnejšie 1. septembra, boli všetky predajne Datart na Slovensku premenované na Nay (obe značky vlastní jeden a ten istý investor). Teraz má na niektoré predajne, ktoré pôvodne patrili Nay, zálusk PLANEO Elektro, o čom sme vás informovali v samostatnom článku na tomto odkaze.
PLANEO Elektro je špecializovaný predajca elektroniky, ktorý ponúka široký sortiment spotrebnej elektroniky, domácich elektrospotrebičov a príslušenstva. Má viac ako 50 predajní po celej krajine a patrí k jedným z najrozšírenejších reťazcov elektropredajní na Slovensku.
Momentálne má v úmysle prevziať celkovo deväť predajní NAY, ktoré sú roztrúsené po celom Slovensku. Nachádzajú sa v Bratislave, Košiciach, Piešťanoch, Spišskej Novej Vsi, Trenčíne, Prešove a vo Zvolene. Konkrétne ide o tieto prevádzky:
- OC Vivo (Bratislava)
- OC Avion (Bratislava)
- OC Galéria (Bratislava)
- OC Optima (Košice)
- OD Prior (Piešťany)
- S1 Centrum (Spišská Nová Ves)
- OC Laugaricio (Trenčín)
- OC Novum (Prešov)
- OC Klokan (Zvolen)