Poľský obchodný reťazec Biedronka na našom webe skloňujeme už dlhšiu dobu. V priebehu posledných týždňov a mesiacov sme vás informovali nielen o tom, že plánuje expanziu na slovenský trh, ale aj o spôsoboch, akými tak chce spraviť. A teraz sme sa konečne dočkali zlomového okamihu – Biedronka oficiálne prichádza na Slovensko, pričom v úvodnej vlne otvorí nie jednu, ale hneď tri predajne. Téme sa venuje portál Aktuality.sk.
Prečo je to dobrá správa? Biedronka je v Poľsku vychýrená širokým sortimentom tovarov za veľmi priaznivé ceny, pričom tento status by si mal reťazec udržať aj u nás. A to nie je všetko. Zákazníkov „na oslavu“ láka aj špeciálnou akciou.
Biedronka otvára už zajtra
Nebudeme vás už dlho napínať, prvá predajňa pod značkou Biedronka otvorí svoje dvere už zajtra, teda v stredu 5. marca, a to o 14:00 v Miloslavove (neďaleko Bratislavy).

Pri tejto príležitosti ponúkne zákazníkom mimoriadne atraktívne ponuky, vrátane možnosti získať nákup s obrovskou zľavou – každý, kto v deň otvorenia nakúpi aspoň za 30 eur, dostane tri poukážky v hodnote 10 eur. Tie môže zákazník využiť aj pri ďalších nákupoch, pričom minimálna cenová hranica nákupu na ich uplatnenie je len 10,10 eura. To znamená, že drobnejšie nákupy môžete vybaviť de facto zadarmo. Rovnaký mechanizmus pritom bude platiť aj pri otvorení ďalších predajní na Slovensku.
To ale nie je všetko. Biedronka tiež ponúkne náramne atraktívne zľavy. V priebehu prvého týždňa zákazníci nakúpia o 30 percent lacnejšie základné tovary, ako napríklad toaletný papier či utierky. Dámy iste potešia ceny vybraných druhov kozmetiky, na ktoré bude v niektorých prípadoch platiť vyše 50-percentná zľava.
Ďalšou skvelou správou je, že sortiment Biedronky bude obsahovať aj lokálne produkty, teda slovenské mäso, ovocie, zeleninu a ďalšie potraviny. Týmto krokom chce prilákať nielen tých zákazníkov, ktorým ide iba o ceny, ale aj tých, ktorým záleží na pôvode potravín.
Otváracie hodiny a ďalšie predajne
Pokiaľ ide o otváracie hodiny, tie budú v porovnaní s Poľskom skrátené. Netreba sa však obávať, času na nákup budete mať napriek tomu požehnane. Vyzerať budú nasledovne:
- Po-So: Od 7:00 do 21:00
- Ne: Od 8:00 do 20:00
Tento krok pravdepodobne súvisí s legislatívnymi podmienkami na Slovensku, najmä s vyššími príplatkami za prácu v nočných hodinách. V Poľsku sú predajne často otvorené od 5:30 do 23:30.
Zvyšné dve predajne otvoria o deň neskôr, čiže vo štvrtok 6. marca, a to vo Zvolene (budova Euronics TPD) o 9:00, a v Považskej Bystrici (Centrum 14). Obe budú fungovať v rovnakom režime ako predajňa v Miloslavove.
Je pritom už potvrdené, že týmito troma predajňami expanzia Biedronky na Slovensko neskončí. Do budúcna plánuje otvoriť predajne v ďalších frekventovaných lokalitách, napríklad v Leviciach, Nových Zámkoch či Senici. Zároveň hľadá zamestnancov do predajní v Liptovskom Mikuláši, Chorvátskom Grobe a obci Čierne.
Biedronka má veľké plány
Z uvedených informácií ste už zrejme pochytili, že Biedronka nebude maličký obchod s obmedzenou ponukou. Práveže pôjde o plnohodnotného konkurenta pre už usadené reťazce, akými sú Lidl, Kaufland alebo Tesco. Či sa jej podarí na našom trhu uspieť ukáže len čas. Úvodné zľavy a poukážky sú však skvelým prvým krokom.
Dúfajme, že aj do budúcna ostanú ceny tovarov priaznivé, čo by Biedronke mohlo pomôcť v prilákaní väčšieho množstva zákazníkov. Možno by dokonca stimulovali konkurentov k tomu, aby tiež prehodnotili svoje cenovky, no to už príliš zachádzame do hypotetickej roviny.

Čo stojí za nízkymi cenami?
Dôvodom je predovšetkým minimalizácia nákladov v rámci logistiky, avšak výrazne pomáhajú aj jednoduché metódy prezentácie tovarov. Často sa predávajú priamo zo škatúľ, čo vedie k nižším výdajom na uskladnenie alebo vystavovanie.
Stojí za zmienku, že podobný model používa aj Lidl a postupne ho začínajú zavádzať aj ďalšie obchodné siete.