Niektorým automobilkám sú ich zákazníci verní a len veľmi ťažko prechádzajú na inú značku. Výsledky prekvapili. Ako uvádza motoristický portál Autoviny.sk na základe údajov z webu Carwow, nedávny prieskum ukázal, ktoré značky sa môžu tešiť z vernosti motoristov.
Prieskum sa uskutočnil medzi 23-tisíc britskými vodičmi a otázkou bolo, či by si vodič opäť kúpil auto rovnakej značky. Niektorí vodiči sú verní roky, iní zmenia svoje rozhodnutie po prvej skúsenosti. Ktorým značkám sa darilo a ktorým naopak nie? Prieskum ukazuje, že niektorí vodiči dávajú pred luxusu, iným ide skôr o spoľahlivosť.
Rebríček ovládala Toyota
Toyota suverénne ovládla rebríček, pretože až 75,8 percent majiteľov si plánuje auto rovnakej značky kúpiť aj v budúcnosti. Dôvodom populárnosti tejto značky je spoľahlivosť na cestách, nízka poruchovosť, ľahká dostupnosť náhradných dielov, kvalitný servis aj pozitívne skúsenosti iných vodičov. Vodiči, ktorí si raz kúpili Toyotu, zrejme pri nej ostatnú aj pri výbere ďalšieho auta.
Darilo sa aj Tesle
Tesla sa ocitla na druhom mieste rebríčka a ukázala, že aj elektrické autá majú svoje pevné miesto medzi vodičmi. Hoci Tesla nemá za sebou takú dlhú históriu ako Toyota, jej majitelia na ňu nedajú dopustiť. Takmer 70 percent vodičov uviedlo, že v garáži si neprestavuje inú značku a pre 72 percent z nich boli rozhodujúce moderné technológie a pokrok v oblasti vývoja batérií. Tento prieskum potvrdil, že Tesla je návyková hlavne kvôli technologickým inováciám.
![Model Y](https://www.techbyte.sk/wp-content/uploads/2024/10/tesla-model-y.jpg)
Ako dopadli ďalšie automobilky?
Prvú trojku uzatvára Lexus a potom nasleduje Subaru. Obe značky sa môžu popýšiť tým, že majú približne 68 percent verných zákazníkov. Majitelia oceňujú kvalitu, spoľahlivosť a svoju úlohu tu zohral aj životný štýl. Mnohí vnímajú auto ako vyjadrenia seba a svojho života. Na piatom mieste sa nachádza Kia, ktorá si odkrojila 66,5 percenta a jej hlavná devíza je v dostupnosti, dobrej cene a bohatej výbave.
Zle sa darilo značke Mitsubishi. Iba 5,6 percenta majiteľov by si auto tejto značky kúpilo znova. Nakoľko sa prieskum konal vo Veľkej Británii, výsledky môžu byť skreslené. Mitsubishi totižto v roku 2020 odišlo z britského trhu. Sklamaním je aj značka Cupra, ktorú by si znova kúpilo len 17,5 percenta majiteľov. Materský Seat je na tom o niečo lepšie, ale tiež neskončil slávne. Lojalitu mu vyjadrilo len 31 percent zákazníkov. Luxusná značka Mercedes-Benz si pripísala na svoje konto 46,4 percenta, čo znamená, že väčšia polovica majiteľov by si v budúcnosti zvolila radšej inú značku. Podobné čísla dosiahla aj Dacia.