Nedávna štúdia v Spojených štátoch ukázala, vodiči ktorej značky áut patria k najhorším. Prekvapivo najhoršie skončila Tesla a to kvôli prudkému nárastu dopravných nehôd, ale aj ďalších incidentov na cestách.
Prieskum uskutočnila poisťovacia agentúra LendingTree a v roku 2024 sa najhoršie umiestnili vodiči Tesly. Štúdia zohľadňovala nahlásené dopravné incidenty. Najmenej hlásených incidentov mali vodiči značiek Mercury, Pontiac a Cadillac. Štúdia brala do úvahy nielen dopravné nehody, ale napríklad aj jazdu pod vplyvom alkoholu či prekračovanie maximálnej povolenej rýchlosti. A práve vodiči Tesly obstáli veľmi zle, pričom oproti roku 2023 sa počet incidentov zvýšil.
Tesla dopadla najhoršie
Ako uvádza portál InsideEVs, Tesla síce patrí medzi najbezpečnejšie vozidlá na cestách z hľadiska odolnosti voči nárazom, ale to nerobí vodičov imúnnymi voči nevhodnej jazde. Nová štúdia, ktorá sa konala v USA, zaradila vodičov Tesly k najhorším v roku 2024. Tesla tak zosadila z prvého miesta Ram, ktorý tomuto nelichotivému rebríčku kraľoval v roku 2023. Poisťovacia agentúra celkovo analyzovala 30 značiek áut, pričom prieskum sa uskutočnil od januára do decembra. Vodiči Tesly mali nahlásených takmer 37 incidentov na tisíc vodičov. V roku 2023 bolo toto číslo necelých 32. Pojem incident v tomto prípade zahŕňa dopravné nehody, prekročenia rýchlosti aj jazdu pod vplyvom.
Slávne nedopadli ani vodiči, ktorí majú auto značky Ram. Celkovo sa umiestnili na druhom mieste, avšak vo väčšine štátov bol Ram na prvom mieste, a tak aj vodiči tejto značky patria k najhorším. Vodiči Tesly dopadli najhoršie až v jedenástich štátoch. Prvá trojku uzatvorilo Subaru, kde bol počet nehôd dosiahol necelých 33 na tisíc vodičov. Pre portál InsideEVs sa vyjadril hovorca poisťovne LendingTree, ktorý uviedol, že ich „analýza bola založená na zovšeobecnených údajoch o poistení, ktoré zahŕňajú širokú škálu incidentov, ktoré vodiči nahlásili pri podávaní žiadostí o poistenie.“ Dodal, že štúdia sa nezaoberala konkrétnymi okolnosťami incidentu.
Čo je príčinou dopravných nehôd
Údaje z USA naznačujú, že častou príčinou dopravných nehôd je používanie mobilného telefónu za volantom. Ten rozptyľuje pozornosť vodičov, ktorí sa potom nedokážu plne sústrediť na cestu pred sebou. Za nehodovosť môže aj autopilot od Tesly, ktorý vodiči nesprávne vnímajú ako asistenčný systém vodiča s úplnou kontrolou. Vodiči sa spoliehajú na systém, ale neberú do úvahy, že nad riadením musia mať určitú kontrolu aj oni sami. Tento systém riadenia spôsobil v USA niekoľko vážnych a dokonca smrteľných nehôd. Neznamená to však, že by bola Tesla nebezpečná, ide len o to, ako ju používajú samotní vodiči.