Tatra banka prichádza s novým produktom, ktorý rozšíri jej digitálne portfólio. Digitálna hypotéka uľahčí proces požiadania o hypotéku a táto služba sa stane ešte dostupnejšou pre všetkých klientov.
Ako informovala Tatra banka, Digitálna hypotéka umožní podať žiadosť o hypotéku priamo cez mobilnú aplikáciu Tatra banky. Klienti tak pocítia vyšší komfort a novinka sa navyše týka aj tých, ktorí nie sú klientmi tejto bankovej inštitúcie.
O hypotéku požiadate cez mobil
Digitálna hypotéka je najnovším produktom banky a slúži najmä na kúpu nehnuteľnosti alebo refinancovanie existujúcej hypotéky. Banka doplnila, že klienti aj neklienti môžu vytvoriť konzultáciu alebo doložiť potrebné dokumenty priamo v mobilnej aplikácii a to z pohodlia domova. Fyzická návšteva Tatra banky bude nutná až pi podpise zmluvnej dokumentácie. V prípade neklientov bude prebiehať overovanie ich identity cez tvárovú biometriu a sken občianskeho preukazu. Vďaka mobilnej aplikácii sa dostupnosť hypoték rozširuje na 24 hodín denne a 7 dní v týždni.
Kto môže novinku banky využiť?
Hypotéka v mobile je určená pre osoby s príjmom zo zamestnania alebo podnikania. Využiť ju môžu aj dôchodcovia. Tatra banka spresnila, že žiadateľ by mal mať vyhliadnutú nehnuteľnosť, ktorá už prešla kolaudáciou a je zapísaná na liste vlastníctva. Prípadne by mal mať vybratý konkrétny stavebný pozemok.
Žiadosť o hypotéku s jedným žiadateľom vybavíte priamo cez mobilnú aplikáciu a nezáleží, či ste klient alebo neklient. Ak chcete doplniť ďalšiu osobu ako spoludlžníka, s jeho pridaním používateľovi pomôže Remote hypotekárny bankár na diaľku. „Hypotéka bola dlhodobo chápaná ako komplikovaný produkt, väčšinou spájaný s potrebou osobnej návštevy v pobočke a pomoci zo strany hypotekárneho špecialistu. Našou ambíciou je odstrániť tieto obavy klientov a priniesť pre nich jednoduché riešenie s možnosťou vybaviť si hypotéku z pohodlia domova. Klienta pritom nenechávame samého, sme tu s ním „na diaľku“ počas celého digitálneho procesu, kedykoľvek potrebuje asistenciu či podporu,“ uviedla Petra Koleníková, vedúca oddelenia zabezpečených úverov pre fyzické osoby v Tatra banke.
Tatra banka napreduje v digitalizácii
Tatra banka nie je v oblasti poskytovania digitálnych služieb žiadnym nováčikom. Klientom aj neklientom prináša inovatívne riešenia, ktoré zvyšujú komfort a znižujú administratívnu záťaž. Pred viac ako rokom banka predstavila funkciu, ktorá umožnila online sledovanie stavu žiadosti o hypotéku a to priamo v mobilnej aplikácii Tatra banka. Sledovanie hypotéky umožnilo klientom sledovať stav vybavovania hypotéky krok za krokom. Teraz banka svoje online služby rozšírila aj o Digitálnu hypotéku.