Samsung je značka, ktorú asi netreba veľmi predstavovať. No pre tých, čo nevedia – juhokórejský gigant sa pýši veľmi pestrým portfóliom produktov. Nezahŕňa teda len smartfóny, ale aj inú elektroniku, vrátane spotrebičov a dokonca aj čipov. V oblasti smartfónov sa už dlho pýši titulom najväčšieho výrobcu. Ešte dlhšie si však drží prvenstvo v inom segmente, konkrétne segmente televízorov.
Spoločnosť v tlačovej správe obdržanej našou redakciou informuje, že zas a znova upevnila svoju pozíciu lídra na globálnom trhu s televízormi – na čele je už neuveriteľných 19 rokov po sebe.
Líder už od roku 2006
Podľa štúdie výskumnej firmy Omdia dosiahol Samsung v roku 2024 na globálnom televíznom trhu podiel 28,3 percenta a udržal si prvé miesto, na ktorom je nepretržite od roku 2006. Za týmto dlhodobým úspechom stojí najmä neúnavné úsilie o inovácie v kategórii prémiových a ultra veľkých televízorov, ale aj predstavenie novej generácie s umelou inteligenciou (AI).

Hun Lee, výkonný viceprezident divízie zobrazovacích zariadení v Samsung Electronics, uviedol, že 19-ročnú nadvládu Samsungu na globálnom trhu s televízormi umožnila najmä dôvera a podpora zákazníkov. Dodal, že gigant aj naďalej plánuje formovať budúcnosť televízneho odvetvia s najmodernejšími inováciami, napríklad so zariadeniami s AI. „Naše produkty a služby zmysluplným spôsobom obohacujú každodenný život,“ uzavrel.
Prémiové aj „ultra“ veľké televízory
Samsung žiari v kategórii televízorov najvyššej kvality, hlavne pri špičkových zariadeniach, čiže televízoroch s cenou nad 2 500 eur. Pokiaľ ide o „ultra“ veľké modely, pod tými si možno predstaviť televízory s uhlopriečkou viac ako 75 palcov.
V rámci prémiového segmentu, čiže zariadení s cenou nad 2 500 eur, si Samsung dokázal zadovážiť trhový podiel až 49,6 percenta, čiže takmer polovicu. V prípade veľkých televízorov mu pripadá trhový podiel 28,7 percenta, čo je takmer tretina.
Samsung si taktiež udržal vedúce postavenie v kategóriách QLED a OLED obrazoviek.
Čo sa týka triedy QLED, Samsung predal 8,34-milióna televízorov, čo zodpovedá trhovému podielu 46,8 percenta. Stojí za zmienku, že globálny trh s QLED televízormi ako taký zaznamenal výrazný nárast – po prvýkrát v histórii prekročil rast o 10 percent.
V rámci triedy OLED dosiahol Samsung objem predaja 1,44-milióna kusov, čo vystačilo na trhový podiel 27,3 percenta. Toto číslo predstavuje medziročná nárast o 42 percent. Pokiaľ ide o trhový podiel, ten stúpol o 4,6 percenta.
Samsung na CES ukázal svoj arzenál
Taktiež stojí za zmienku, že Samsung v rámci veľtrhu CES 2025 predstavil novú technológiu s názvom Vision AI, ktorá do televízneho odvetvia prináša zásadnú revolúciu, presahujúcu bežné hranice domácej zábavy. Vision AI dokáže analyzovať preferencie, zámery aj návyky používateľov a následne im prispôsobiť divácky zážitok na mieru, čím ponúka pohľad do budúcnosti inteligentných domácností.
Okrem toho Samsung neustále rozširuje internetovú galériu Samsung Art Store, ktorá bola pôvodne dostupná len pre používateľov modelu The Frame. Teraz si jej ponuku môžu vychutnať aj majitelia tohtoročných televízorov Neo QLED a QLED, vďaka čomu sú digitálne umelecké diela dostupné oveľa širšiemu publiku.