Známy obchodný reťazec Aldi, ktorý pôsobí vo viacerých krajinách naprieč svetom, šokoval svojich zákazníkov. Nedávno zaviedol novinku, ktorá sa stretla s nepochopením a zákazníci tvrdia, že im to spôsobuje problémy. Len za to, že vstúpite do obchodu, musíte zaplatiť 12 eur. Poplatok má byť následne vrátený, ale ako upozornili zákazníci, hladko to, žiaľ, nefunguje.
Nemecký reťazec Aldi v dávnej minulosti (v roku 2005) plánoval expanziu aj na slovenský trh, avšak doteraz k nej neprišlo. Neskôr sa reťazec k expanzii na náš trh už nevyjadroval a tak sa naň pomaly zabudlo. Reťazec však pôsobí v okolitých krajinách, napríklad v susednom Rakúsku. No a nedávno vyvolal veľké rozhorčenie medzi zákazníkmi.
Poplatok za vstup do obchodu
Aldi má obchody aj vo Veľkej Británii a zaznamenal tam výrazný úspech. Napríklad v decembri 2022 dosiahol rekordné tržby a predaj dokázal zvýšiť o 26 percent. Teraz však anglických spotrebiteľov pobúrili. Ako uvádza server GB News, prevádzka vo východnom Londýne (Greenwich) pýta od zákazníkov 10 libier za vstup (v prepočte cca. 12 eur). Zákazníci museli zaplatiť zálohu predtým, ako vstúpili do predajne Shop & Go, pričom táto suma im mala byť odpočítaná pri konečnom účte.
Nový poplatok vyvolal obavy medzi zákazníkmi, ktorí za nákup minú menej ako 10 libier (12 eur). Poplatok za predbežnú autorizáciu sa pritom vzťahuje na všetkých kupujúcich, bez ohľadu na to, či používajú bezkontaktnú platbu alebo mobilnú aplikáciu Aldi Shop & Go. Tí, ktorí si nekúpia nič, dostanú vraj peniaze späť na účet. Reťazec objasnil, že suma nie je účtovaná priamo, ale len blokovaná, a preto zákazníci nemusia mať obavy.
Čakanie na vrátenie peňazí
Rozhorčení zákazníci však upozornili, že na peniaze musia čakať niekoľko dní. Sám reťazec avizoval, že vrátenie môže trvať o niečo dlhšie. Všetko závisí od toho, akú banku používa spotrebiteľ. Záloha 10 libier sa automaticky vyberá pre vstupom do predajne a slúži na overovanie platobných kariet a zabezpečenie hladkých transakcií.
Zákazníci sú okrem toho v predajni sledovaní pomocou AI kamier. Tie sledujú, aké položky si zákazník vybral z regálov. Niektorí dokonca uviedli, že tento vstupný poplatok im bol z karty strhnutý opakovane. To sa ale stávalo najmä vtedy, ak omylom stačili tlačidlo aplikácie viackrát. Hoci spoločnosť Aldi si nový systém pochvaľuje, zákazníci spokojní nie sú. Aldi však vďaka zavedenej novinke môže poskytovať rýchle služby bez nutnosti návštevy klasickej pokladne.