Krajina sa chce zamerať na staršie autá a plánuje pre ne zaviesť častejšie STK kontroly. Niektorí vodiči sa obávajú, pretože im to môže zvýšiť náklady. Technické kontroly by vozidlá museli absolvovať každý rok a je to reakcia na fakt, že vozový park je čoraz starší. Zmena intervalu STK však zatiaľ neplatí, ale presadzuje sa za ňu jedna z nemeckých odborových organizácií.
Ako uviedol motoristický portál autoviny.sk, Nemecko by si želalo, aby chodili staršie autá na kontroly častejšie. V súčasnosti musia STK absolvovať každé dva roky a po zavedený nových pravidiel by to bolo každý rok.
Interval STK sa má zmeniť
Predaj ojazdených áut neustále rastie a na tento trend chce reagovať aj nemecká odborová organizácia TÜV Süd. Navrhuje, aby sa skrátili intervaly technických kontrol pre staršie autá. Ročný interval by sa týkal áut, ktoré majú viac ako desať rokov. Šéf organizácie TÜV Süd Jürgen Wolz to odôvodnil tým, že miera porúch pri týchto autách je podstatne vyššia a to predovšetkým v prípade, ak nie sú pravidelne servisované.
Ako sme naznačili, súčasná legislatíva v Nemecku nariaďuje automobilom absolvovanie STK každé dva roky. Rovnaký interval je aj na Slovensku. Výnimku tvoria napríklad taxíky, ktoré musia chodiť na STK každý rok aj v súčasnosti. Nový návrh sa ale stretol s odporom zo strany vodičom, pretože im môže zdvihnúť náklady.
Vozový park je starý
Cena nových automobilov je vysoká a v posledných rokoch sumy za nové autá stúpali. Preto je prirodzené, že vodiči radšej siahnu po ojazdených vozidlách. Trhu s ojazdenými autami sa darí a podobný trend sa očakáva aj najbližšie roky. Priemerný vek vozidiel sa každoročne zvyšuje a platí to pre Nemecko aj Slovensko. U nás sa aktuálne priemerný vek vozidiel pohybuje okolo 15 rokov. Desať rokov dozadu bolo toto číslo nižšie a priemerný vek bol zhruba 13 rokov.
Ak by Nemecko zaviedlo častejšie technické kontroly pre staršie vozidlá a týmto krokom by sa inšpirovali aj ďalšie európske krajiny, pre vodičom by to znamenalo jediné. Zmena intervalu STK by sa dotkla veľkého počtu motoristov, ktorí by museli zo svojich peňaženiek vytiahnuť bankovky navyše. Návrh momentálne čaká intenzívna diskusia a zatiaľ je otázne, či sa v takejto alebo pozmenenej podobe dostane do nemeckej legislatívy.