Automobilka BMW údajne nemá v pláne zväčšovať kapacitu batérií pre svoje elektrické autá. Skôr sa chce sústrediť na celkovú efektivitu elektromobilov namiesto veľkých batérií. Vodičom chce napriek tomu ponúknuť dlhší dojazd, lepšiu aerodynamiku aj rýchlejšie nabíjanie.
BMW sa touto stratégiou odkláňa od ostatných výrobcov elektrických vozidiel. Iné automobilky totižto v snahe zvýšenia dojazdu osádzajú do elektromobilov stále väčšie batérie. Ako uvádza portál Elektrickevozy.cz, podľa šéfa vývoja automobilky Franka Webera nie je neustále zväčšovanie batérií elektromobilov udržateľným riešením. Weber tiež uvádza, že autá s dojazdom cez tisíc kilometrov vytvárajú veľkú uhlíkovú stopu. Aj preto BMW zvolilo inú stratégiu a vsadilo na zvýšenie celkovej efektivity svojich elektromobilov.
BMW chce efektívne elektromobily
Automobilka plánuje optimalizovať aerodynamiku a znižovať hmotnosť vozidiel. Taktiež má v pláne vylepšiť technológiu pohonu. Tieto kroky majú zabezpečiť, že majiteľ auta získa efektívne vozidlo, ktoré nezaťaží životné prostredie nadbytočnou uhlíkovou stopou. BMW už teraz ponúka elektrické autá, ktoré majú dojazd okolo 400 až 500 kilometrov na jedno nabitie. Interný prieskum automobilky navyše potvrdil, že takýto dojzad pokrýva potreby väčšiny zákazníkov. BMW už čoskoro predstaví novú generáciu elektromobilov s označením Neue Klasse a pri nich by sa mal dojazd zvýšiť o ďalších 30 percent.
![BMW, automobilka](https://www.techbyte.sk/wp-content/uploads/2024/11/bmw-obr.jpg)
Automobilka pracuje na rýchlom nabíjaní
BMW už pracuje na vývoji vlastných valcových článkov, ktoré majú zabezpečiť až o 30 percent rýchlejšie nabíjanie. Vodiči tak dostanú elektromobil, ktorý síce nepresiahne dojazd tisíc kilometrov na nabitie, ale svoje auto môžu dobiť veľmi rýchlo, aby mohli pokračovať v jazde. Za desať minút dobijú elektromobil na ďalších 300 kilometrov. Ako sme naznačili, podľa dát, ktoré má automobilka k dispozícii, dlhé trasy absolvuje len minimum vodičov. Optimalizácii spotreby a rýchlemu nabíjaniu hrá do karát aj fakt, že väčšina vodičov si dobíja autá doma alebo v práci. Nutnosť veľkých batérií preto nie je na mieste.
Solid-state batérie sú hudbou budúcnosti
Veľké nádeje sa vkladajú do takzvaných solid-state batérií, ktoré majú ponúknuť vyššiu hustotu energie aj bezpečnejšiu prevádzku elektrických vozidiel. Weber však podotkol, že táto technológia je skôr technológiou budúcnosti a do áut sa dostane pravdepodobne za desať rokov. Nemecká automobilka ale potvrdila, že na tejto technológii pracuje, no jej terajším cieľom je zdokonaliť súčasné lítium-iontové batérie.