Obchodný reťazec Biedronka si mnohí spájajú najmä s nízkymi cenami. Slováci, ktorí bývajú neďaleko hraníc s Poľskom, sme zvyknú chodiť na nákupy. S príchodom Biedronky na Slovensko by už za lacnejšími potravinami nemuseli cestovať. Zaujíma ich preto, či diskont ponúkne podobné ceny aj na Slovensku.
Poľský reťazec dal portálu tvnoviny.sk jasnú odpoveď a exkluzívne prezradil, na aké značky sa v rámci slovenských obchodov môžu spotrebitelia tešiť.
Biedronka zatiaľ len v menších mestách
Ako sme vás nedávno informovali, otvorenie prvej predajne poľského diskontu na našom území je už na spadnutie. Svoje brány slávnostne otvorí v stredu 5. marca v obci Miloslavov, ktorá sa nachádza neďaleko Bratislavy. Podľa informácií portálu tvnoviny.sk reťazec zatiaľ nevie, koľko predajní sa mu v tomto roku podarí otvoriť. Každopádne, v príprave sú ďalšie obchody, avšak v tejto prvej fáze sa reťazec zameriava skôr na menšia mestá a obce. Maciej Lukowski, ktorý zodpovedá za expanziu Biedronky na Slovensko, pre tvnoviny.sk uviedol, že najprv sa snažia budovať obchody v malých a stredných mestách, pričom Bratislava má byť ďalším krokom expanzie.
Aké budú ceny na Slovensku?
Príchod obchodného reťazca Biedronka môže zvýšiť konkurenciu, čím budú aj zvyšné reťazce nútené tlačiť svoje ceny dole. Spotrebitelia získajú nové možnosti nákupu a boj o zákazníka bude náročnejší. V úvode sme už naznačili, že v domovskom Poľsku je reťazec známy nízkymi cenami. Portál tvnoviny.sk osobne navštívil predajne v Krakove a porovnal ceny so slovenskými. Z tohto porovnania vyplýva, že pri niektorých základných potravinách je cenový rozdiel vyšší. Veľký chlieb tam kúpite za 1 euro a za podobnú sumu si môžete v nákupnom košíku odniesť aj 200-gramové maslo. Za vajcia z voľného výberu zaplatíte okolo 2,50 eura a čerstvé plnotučné mlieko vás vyjde na menej ako 90 centov. Čo sa týka ovocia, zeleniny alebo oleja, v tomto prípade sú poľské ceny porovnateľné so slovenskými.
Lukowski podotkol, že ceny nemusia byť na Slovensku rovnaké. Dôvodom je, že slovenský trh má pre podnikateľov iné podmienky a tie sú značne odlišné od poľských. Na otázku, či Biedronka ponúkne Slovákom rovnaké ceny, teda nevedel jednoznačne odpovedať. Doplnil, že reťazcu nemá kto vykompenzovať rozdielne výšky daní potravín. Zároveň prisľúbil, že od konkurencie sa chce diskont odlíšiť cenami aj dobrými zľavami.
V ponuke aj slovenské produkty
Biedronka ponúkne na našom trhu 3400 položiek z kategórie čerstvých potravín, pričom polovicu chce odoberať od slovenských dodávateľov. Jej dlhodobým cieľom je mať na pultoch celkovo 40 percent slovenských produktov. Podľa portálu tvnoviny.sk poľský reťazec bude spolupracovať s firmami Rajo alebo Agro Tami, ktoré budú reťazcu dodávať mliečne výrobky. Tieto produkty sa budú predávať pod privátnou značkou „Z našej zeme“, za ktorou stojí slovenský tím. Biedronka naďalej hľadá posily a obsadzuje viaceré voľné pozície v rozličných lokalitách. To nasvedčuje tomu, že expanzia bude pokračovať a po prvej predajni v Miloslavove zrejme čoskoro otvorí aj druhú na inom mieste.