Koncom marca 2025 sa definitívne uzavrie proces, ktorý začal pred vyše rokom, keď poľský e-commerce gigant Allegro vstúpil na slovenský trh. Mall.sk, kedysi samostatná značka s vlastným internetovým obchodom, splynie s platformou Allegro a skončí ako nezávislá doména. Od 31. marca tak bude Mall vystupovať iba ako jeden z mnohých predajcov, ktorí na Allegre ponúkajú tovar.
Dlhodobá stratégia Allegra bola už od prvého dňa zameraná na prebratie aktivít Mall Group na viacerých trhoch v strednej a východnej Európe. Slovensko nebolo výnimkou. V úvode spoločnosť oznamovala, že si značku Mall ešte určitý čas ponechá v nezmenenom stave. Zároveň ale upozornila, že neskôr dôjde k jej začleneniu do vlastného systému. Tento krok teraz dospel do finále, čím sa na domácej e-commerce scéne končí jedna éra.
Vplyv na zákazníkov a e-commerce trh
Pre bežného spotrebiteľa znamená táto zmena splynutie už zaužívaných nákupných návykov z Mall.sk s bonusmi, ktoré ponúka Allegro. Zákazníci, ktorí boli zvyknutí na rýchle vybavenie objednávok či pravidelné zľavové kampane Mallu, môžu tieto benefity nájsť v rámci väčšej platformy Allegro. Spoločnosť zdôrazňuje, že prechod by mal byť čo najplynulejší, aby sa predišlo komplikáciám pri doručovaní či servisných otázkach.
Väčšiemu trhovisku sa otvárajú nové možnosti. Allegro získava silné postavenie medzi internetovými predajcami, pretože spája zákaznícku základňu a skladové zázemie oboch značiek. Na Slovensku tak vzniká e-commerce kolos, ktorý môže ďalej konkurovať nadnárodným hráčom. Pre menších obchodníkov to zároveň znamená šancu, že sa cez Allegro dostanú k väčšiemu publiku. Na druhej strane, väčší trh môže znamenať tvrdšie konkurenčné prostredie, kde získa výhodu ten, kto vie ponúknuť výhodnejšie ceny a lepšie služby.
![Allegro](https://www.techbyte.sk/wp-content/uploads/2024/08/allegro_sk-1-jpg.jpg)
Allegro sľubuje nízke ceny a rozmanitý sortiment
Allegro už pri vstupe na slovenský trh avizovalo, že jeho ponuka bude zahŕňať milióny produktov z rôznych kategórií: od elektroniky a príslušenstva, cez športové vybavenie, až po produkty pre domácnosť či módu. Samotná spoločnosť sa chváli, že je schopná konkurovať cenám menších e-shopov a chce byť vo viacerých oblastiach dokonca lacnejšia.
Značka vsádza na „garanciu najvýhodnejšej ceny“, kde porovnáva konkurenciu s vlastnými ponukami. Ak by aj napriek tomu zákazník našiel lepšiu cenovku inde, Allegro prisľúbi vrátiť určitú časť rozdielu v podobe zľavového kupónu. Tým sa značka snaží upevniť svoju povesť cenovo atraktívneho predajcu, ktorý dokáže efektívne reagovať na akciové ponuky konkurencie.
Niektorí analytici tiež očakávajú, že Allegro môže skôr či neskôr integrovať aj iné značky z Mall Group a tým ďalej posilniť svoju regionálnu prítomnosť. Tým by sa zvýšila efektivita v rámci celej strednej a východnej Európy, kde by Allegro disponovalo jednotnou platformou so štruktúrovanou sieťou predajcov.
Ak všetko pôjde podľa plánu, novovzniknutá platforma bude mať potenciál obslúžiť ešte väčšiu časť trhu. Zákazník tak dostáva komplexnejšiu voľbu, pričom benefit môže byť aj pre menších predajcov, ktorí sa cez Allegro môžu dostať k veľkému publiku. Budúcnosť ukáže, ako v praxi spojenie týchto dvoch e-commerce značiek zafunguje a či Allegro obháji sľub o najlepších cenách a dostatočnom zákazníckom komforte.