YouTube zarába na reklamách a práve príjmy z tejto oblasti tvoria najväčšiu časť zisku streamovacej platformy. Preto nie je prekvapením, že Google sa rozhodol „vybabrať“ s ľuďmi, ktorí si reklamy blokujú.
Reklamy mnohých používateľov obťažujú, a preto používajú rôzne blokátory. YouTube pritom viackrát upozorňoval, že takéto konanie je v rozpore s podmienkami používania služby. Ak blokátor reklám používate aj vy, môžete natrafiť na nepríjemnú vec.
Hodinové reklamy, ktoré sa nedajú preskočiť
Zdá sa, že spoločnosti Google, ktorej patrí populárna streamovacia služba YouTube, už pretiekol pohár trpezlivosti, a preto sa rozhodla bojovať proti ľuďom používajúcim blokátory reklám. Platforma nasadila pomerne drsné opatrenie. Ako uvádza server Android Authority, niektorým používateľom YouTube zobrazuje reklamy, ktoré majú hodinu aj viac a nedajú sa preskočiť.
Google tvrdí, že nepreskočiteľné reklamy nemajú trvať dlhšie ako 15 sekúnd v mobile alebo 60 sekúnd v televízii. Napriek tomu sa s problémom hodinových nepreskočiteľných reklám stretlo pomerne veľké percentom používateľov. Dôvodom však nemusí byť samotný Google, ale práve blokátory reklám.
Spoločnosť objasnila, že niektoré blokátory reklám môžu skresľovať zážitok z prehrávania videa a práve to je dôvod, prečo diváci zažívajú extrémne dlhé reklamy bez možnosti preskočenia. Google tvrdí, že tieto dlhé reklamy nezobrazuje zámerne. Podľa portálu Android Authority môžu niektoré blokátory reklám zamedziť zobrazeniu tlačidla preskočiť a potom nastáva vyššie popísaný problém.
Dlhšie reklamy pre bezplatné účty
YouTube už dávnejšie nasadil stratégiu dlhších reklám pre používateľov, ktorí za služby neplatia. Avšak predtým boli hodinové alebo dlhšie trvajúce reklamy nepredstaviteľné. Podľa viacerých používateľov sociálnej siete Reddit sú hodinové a dlhšie reklamy na vzostupe. YouTube možno chce takýmto spôsobom prinútiť používateľov, aby si zaplatili YouTube Premium, prípadne aby prestali používať blokátory reklám.
Spoločnosť Google portálu Android Authority zaslala k vzniknutej situácii stanovisko. Uvádza, že reklamy sú pre tvorcov obsahu na platforme YouTube životne dôležité, pretože pomáhajú prevádzkovať a rozvíjať ich firmy. To je dôvod, prečo používanie blokátorov reklám porušuje zmluvné podmienky služby YouTube. Google zároveň doplnilo, že spustilo globálne úsilie, aby diváci vyskúšali službu YouTube Premium pre zážitok bez reklám. Prípadne, ak si predplatné nemôžu dovoliť, aby prestali používať blokátory reklám a reklamy na YouTube povolili.