Slováci zaznamenali nezvyčajné telefonáty. Niektorí sa zľakli, že ide o podvod. Nie je to však pravda a za týmito telefonátmi je známa a obľúbená firma.
Internetový predajca Alza začal klientom telefonovať a ponúkať im novú možnosť. O téme informoval portál Živé.sk. Ide o neštandardný typ kampane, pretože na Slovensku ju e-shopy doposiaľ nevyužívali. Telefonáty skôr využívajú banky a poisťovne, prípadne dodávatelia plynu či energií. Výnimkou nie sú ani mobilní operátori, ktorí v minulosti využívali priame kontaktovanie klientov pomerne často. Účelom telefonátov bol najmä prechod ku konkurencii alebo ponuka takzvanej podpultovej služby, ktorá nefigurovala v oficiálnom portfóliu providera.
Slovákom telefonuje robot z Alzy
Alza začala svojich klientov oslovovať prostredníctvom telefonických hovorov. Ponúka im, aby si k svojmu používateľskému účtu pridali IČO. Ak používateľ IČO má, môže získať výhody pre biznis klientov. Alza týmito telefonátmi prekvapila, pretože na Slovensku takáto forma kontaktovania klientov nie je bežná. Niektorých Slovákov mohlo zaskočiť aj to, že na druhej strane linky nie je reálny pracovník spoločnosti Alza. Na túto kampaň totižto firma využíva robota. Číslo, z ktorého prichádzajú hovory, má bratislavskú predvoľbu a ako uvádza Živé.sk, ich redakcia takýto hovor prijala.
Ponuka pre biznis klientov
Robot v telefonáte predstaví výhody, ktoré zákazník získa, ak sa zaregistruje ako biznis klient. Telefonát nie je dlhý a trvá zhruba minútu. Na číslo je možné zavolať aj späť a v tomto prípade vám robot hlášku zopakuje. Informácie o tejto ponuke vám vie Alza zaslať aj na e-mailovú adresu. Alza v rámci Slovenska nasadila novú stratégiu, pretože nie je zvykom, aby e-shop oslovoval svojich zákazníkov. Väčšina e-shopov využíva kampaň cez e-maily, prípadne formou online reklamy. Firma oslovuje iba tých zákazníkov, ktorí u nej v minulosti nakúpili.