Pokiaľ vlastníte a používate hodinky značky Garmin, zbystrite. Používatelia týchto hodiniek sa totiž v posledných dňoch začali stretávať s veľmi nepríjemnou chybou, ktorá môže ich zariadenia prakticky vyradiť z prevádzky. Na vine je pritom základná funkcia, ktorú priamo či nepriamo používa skoro každý – sledovanie polohy, čiže GPS. Téme sa venuje portál HNonline.sk.
Viacerí používatelia si všimli, že keď sa pokúsia aktivovať GPS, hodinky zamrznú v nekonečnej slučke. Na displeji sa zobrazí len ikona trojuholníka a zariadenie kompletne prestane reagovať. Tento problém sa má týkať väčšieho množstva novších modelov Garmin s podporou GPS – okrem iných aj Fenix 7, Instinct3, Forerunner, Venu či Epix Gen 2.
Pokiaľ jeden z nich vlastníte aj vy, mali by ste zvýšiť opatrnosť a dočasne (kým nebude problém vyriešený) radšej nepoužívať navigáciu ani iné funkcie, ktoré sú závislé od GPS.
Ako sa chyba prejavuje?
Akonáhle používatelia aktivujú GPS, hodinky sa môžu zablokovať a ostať v stave, v ktorom sa nedajú bežne ovládať. Ako sme spomenuli, na obrazovke sa objaví ikona trojuholníka, pričom zariadenie prestáva reagovať na akékoľvek vstupy.
Ako-tak dobrou správou je, že Garmin už na svojej oficiálnej stránke podpory zverejnil varovanie, v ktorom uznáva existenciu tejto chyby. Dotknutým používateľom odporúča dodržiavať nasledovný postup:
- Podržanie tlačidla napájania na dlhší čas, čím sa hodinky manuálne vypnú.
- Po reštartovaní je potrebné vykonať synchronizáciu cez aplikáciu Garmin Connect alebo Garmin Express na získanie opravnej softvérovej aktualizácie.
Garmin však dopĺňa, že v niektorých prípadoch tento postup nemusí fungovať. Hodinky sa buď to odmietnu vypnúť, alebo sa vypnú, no nie je ich možné opätovne zapnúť.
Pokiaľ vyššie uvedený postup nefunguje, používatelia majú len jediné riešenie, a to obnovenie hodiniek do továrenských nastavení. To však znamená stratu všetkých uložených údajov, vrátane histórie zdravotných a tréningových dát, uložených skratiek a nastavení, ako aj predvolieb a platobných údajov v Garmin Pay.
Presný postup na resetovanie hodiniek závisí od konkrétneho modelu a je dostupný v oficiálnej dokumentácii Garminu.
Príčina problému
Dostupné informácie prezrádzajú, že na vine je chyba v rámci softvérového kódu, ktorý sa dostal do pravidelnej synchronizácie dát. ento poškodený súbor obsahuje pokyny pre komunikáciu s navigačnými systémami, no pri jeho spracovaní dochádza k zacykleniu, čo vedie k zamrznutiu systému.
Používateľom, ktorí zatiaľ problémy nezaznamenali, Garmin odporúča ihneď vykonať synchronizáciu so službou Garmin Connect, aby si stiahli opravený softvér a predišli znefunkčneniu svojich hodiniek.