Slovenskom koluje ďalší podvod, ktorý chce od ľudí vylákať citlivé osobné údaje a potom ich zneužiť. Tentoraz sa podvodníci maskujú za zamestnancov Národnej banky Slovenska (NBS).
Ako uviedol portál Teraz.sk, banková inštitúcia v tejto súvislosti zdôraznila, aby ľudia na tento trik nenaleteli, pretože ide o podvodné konanie. Podvodníci, ktorí sa vydávajú za zamestnancov NBS, zneužili dobré meno tejto inštitúcie.
Podvodníci sa vydávajú za NBS
Národná banka Slovenska zaznamenala takéto podvody opakovane. Podvodníci telefonicky kontaktujú nič netušiacich ľudí a tvrdia im, že si cudzia osoba v ich mene zriadila viacero finančných produktov. Uvádzajú napríklad, že si otvorila bežné účty alebo zablokovala či zrušila už existujúce finančné produkty. Cieľ podvodníkov je jasný, chcú od vás získať citlivé osobné údaje, ktoré potom môžu zneužiť vo vlastný prospech. Rovnako sa snažia získať prístup k bežnému účtu klienta. NBS preto upozorňuje, aby klienti takéto údaje cez telefón neposkytovali.
Klientov kontaktujú telefonicky
Banka uviedla, že ide o mimoriadne nebezpečné podvodné konanie, ktoré navodzuje stav ohrozenia finančných prostriedkov klientov. Vzhľadom na to, že podvodník sa maskuje za zamestnanca NBS, dôverčiví klienti môžu ľahko naletieť. Podvodník aktuálne vystupuje pod menom Peter Martin. Zarážajúcim faktom je, že podvodník pri prvotnom kontakte s klientom disponuje niektorými informáciami o ľuďoch, ktorých oslovuje.
Tieto informácie preto navodzujú dojem, že ide o skutočného zamestnanca banky, aj keď je to podvod. Podvodník sa získanými informáciami snaží u klientov vzbudiť dôveryhodnosť. Podvodníci kontaktujú ľudí telefonicky, ale banka zaznamenala aj iné stratégie. Pozor si preto treba dať na kontaktovanie cez sociálne siete, emaily, SMSky alebo rôzne komunikačné aplikácie.
Neposkytujete osobné údaje
NBS apeluje na klientov, aby v prípade kontaktovania predmetnú komunikáciu obmedzili a neposkytovali citlivé informácie. V žiadnom prípade by klienti nemali podvodníkom zasielať kópie dokladov totožnosti. V prípade, že ste na tento podvod naleteli a podvodníkom ste svoje citlivé údaje poskytli, banka odporúča, aby ste to nahlásili Policajnému zboru SR. Vaše osobné údaje alebo kópia dokladu totožnosti predstavujú pre podvodníkov vstupnú bránu k tomu, aby vás obrali o financie. Ak ste podvodníkom poskytli čísla vašich platobných kariet alebo prihlasovacie údaje do internet bankingu, je vhodné kontaktovať príslušnú banku a túto skutočnosť banke oznámiť.