Kaufland nasadil novú kampaň, v ktorej tak trocha podpichol Biedronku. Zákazníkom nepriamo tvrdí, že nemusia čakať na príchod Biedronky, pretože nízky ceny si môžu užiť už teraz a to priamo v predajniach Kauflandu.
Biedronka mala vstúpiť na slovenský trh koncom roka 2024, avšak tieto plány jej nevyšli. Otvorenie prvých predajní sa posunulo a očakáva sa v prvom štvrťroku 2025. Biedronka je v Poľsku známa tým, že ponúka potraviny za diskontné ceny. Na tamojšom trhu súperí najmä s reťazcom Lidl.
Súboj o zákazníka sa blíži
Poľský diskontný reťazec, ktorý je v rukách portugalských majiteľov, sľubuje „nízke ceny každý deň“, pričom vstup na slovenský trh má byť už „čoskoro“. Kaufland na tento slogan reagoval a vytvoril vlastnú kampaň. Tá ironicky uvádza, že nízke ceny sú tu už „teraz“.
Vstup reťazca Biedronka môže výrazne zamiešať kartami na poli lacných obchodov. Poľský diskont pôjde do súboja najmä s Lidlom a Kauflandom, prípadne s Tescom. Zákazníkom ponúkne kvalitné výrobky aj pod vlastnou značkou. Ako uvádza portál Aktuality.sk, Biedronka v rámci marketingovej komunikácie láka na slovenské jogurty pod privátnou značkou Fruvita, tresku pod označením Marinero alebo balkánsky syr pod značkou Delikate.
Kaufland s vlastnou kampaňou
Kaufland reagoval na odklad vstupu Biedronky na slovenský trh pomerne svojsky. Pripravil kampaň so štipkou irónie a humoru. Hlavným sloganom kampane je „Nie čoskoro, ale už teraz,“ čím chce zdôrazniť, že nízke ceny sú realitou v Kauflande.
Okrem vizuálu Kaufland nasadil aj rádiový spot, ktorý ešte viac evokuje prepojenie s Biedronkou. V spote zaznie žena, ktorý položí mužovi otázku: „Chrobáčik, chrobáčik, naozaj sú ceny potravín v Kauflande také nízke, že ma posadia?“ Na čo on odpovedá: „Áno, ceny v Kauflande posadia úplne každého.“ Potom hlas dopĺňa: „Nie čoskoro, ale už teraz nájdete v Kauflande nízke ceny.“
Lidl má podobnú taktiku
Reťazec Kaufland upravil aj svoje letáky, ktoré vizuálne odkazujú na Biedronku. Podobnú taktiku zvolil aj Lidl, hoci odkazov na konkurenčnú Biedronku je oveľa menej. Lidl používa slogan „Každý deň nízke ceny!“, pričom Biedronka má v pláne používať „Nízke ceny každý deň“.
Biedronka bude mať osem predajní
Už skôr sme vás informovali, že Biedronka sa v úvodnej fáze zamerala najmä na menšie mestá a obce. Práve tu sú ceny potravín pre obyvateľov kľúčové. Slovenský zákazník je na ceny veľmi citliví a ak dokáže ušetriť, nakúpi v tej predajni, kde minie najmenej.
Biedronka už počas leta začala hľadať do svojich predajní pracovné sily a dokonca na Slovensku zorganizovala aj osobné stretnutie medzi manažmentom a záujemcami o prácu. Hovorí sa, že svoje predajne otvorí v Leviciach, Liptovskom Mikuláši, Nových Zámkoch, Považskej Bystrici, Senici a vo Zvolene. Nevynechá ani menšie obce, konkrétne Miloslavov a Čierne.