Používanie mobilných aplikácií sa do pár rokov podľa odhadov zníži o 25 percent. Nahradiť ich majú AI asistenti. S týmto tvrdím prišla spoločnosť Gartner.
Marektingové predpovede spoločnosti Gartner uvádzajú, že používanie mobilných aplikácií bude výrazne nižšie. Pritom to nie je hudba ďalej budúcnosti, ale má sa tak stať do roka 2027.
AI asistenti namiesto mobilných aplikácií
Najnovšie predpovede uvádzajú, že používatelia sa budú vo väčšej miere obracať na AI asistentov ako je napríklad ChatGPT od OpenAI, Gemini od Google alebo Apple Intelligence od Apple. V hre sú aj ďalší asistenti, ktorých poháňa umelá inteligencia, ale zatiaľ nie sú natoľko vyspelí, aby dokázali pokryť požiadavky používateľov.
Gartner si myslí, že AI asistenti dokážu zastúpiť mnohé funkcie mobilných aplikácií. Tento trend potvrdzuje aj nedávno predstavená novinka, ktorú získalo ChatGPT. Tento chatbot dokáže naplánovať vaše denné úlohy a potom vám ich v správnej chvíli pripomínať. Môže tak nahradiť aplikácie na správu úloh či dennej rutiny. Viac si o novej funkcii ChatGPT môžete prečítať v našom článku.
Nové partnerstvá medzi firmami
Marketéri zo spoločnosti Gartner taktiež predpokladajú, že vplyv na vývoj AI asistentov budú mať rôzne partnerstvá a konzorciá, ktoré vzniknú naprieč rôznymi spoločnosťami. Mobilné aplikácie budú prepojené s chatbotmi, čím sa ešte viac zefektívni ich používanie.
Riaditeľka pre marketingovú prax spoločnosti Gartner Emily Weiss povedala: „CMO by mali začať plánovať scenáre pre dopady zníženého používania mobilných aplikácií.“ Predpokladá sa, že v prvej fáze budú ovplyvnené značky s nízkou mierou interakcie s aplikáciami. Do roku 2026 má byť viac ako 1/3 webového obsahu vytváraná na účely vyhľadávania, ktoré poháňa technológia generatívnej umelej inteligencie. Spoločnosť rovnako predpokladá, že do roku 2028 pracovníci digitálneho marketingu presunú až 30 percent svojho plateného sociálneho rozpočtu na podporu reklamy a partnerstiev na kanáloch, ktoré sú založené na predplatnom. Sociálne siete typu Facebook, Instagram, X a podobne už nebudú mať taký význam.
AI asistentov bude viac ako ľudí
Do roku 2027 má prísť k výraznému nárastu AI asistentov a tých má byť dokonca viac ako ľudí. To prináša nové výzvy pre používateľov ale aj marketérov, ktorí musia zvoliť novú stratégiu pre správne zacielenie reklamy. Súčasné prístupy vyžadujú ľudí v slučke, ale tento postup bude údajne čoskoro zastaraný. O nasadení AI agentov uvažuje aj Facebook a Instagram. Na týchto sociálnych sieťach budú vznikať AI osoby s vlastným profilom, ako sme vás informovali v samostatnom článku. Tieto AI profily budú môcť generovať a zdieľať obsah medzi ostatných používateľov.