Spoločnosť Google, ktorá je vlatstníkom platformy YouTube, sa rozhodla, že zasiahne proti zavádzajúcemu obsahu. Sprísňuje preto pravidlá pre videá, ktoré majú zavádzajúce nadpisy a náhľadové obrázky.
Takzvaný clickbait je obsah v podobe nadpisu alebo náhľadového obrázka, ktorý je zámerne formulovaný tak, aby vzbudil zvedavosť a prinútil ľudí kliknúť na odkaz. V tomto prípade, aby prinútil používateľov otvoriť si konkrétne video. Často sa používajú prehnané tvrdenia, senzácie alebo formulácie, ktoré sľubujú šok, prekvapenie alebo kontroverziu.
Clickbait môže zvýšiť kliknutia na konkrétne video, prípadne viesť k zvýšenej návštevnosti webovej stránky, avšak obsah skrytý za clickbaitom je často povrchný. Používateľ je potom sklamaný, pretože obsah nesúvisí s tým, čo sľuboval nadpis. Hlavným cieľom clickbaitu je generovanie zisku prostredníctvom reklám na webe, respektíve získanie väčšieho počtu prezretí konkrétneho videa.
YouTube sprísňuje pravidlá
Platforma YouTube sa chce vyhnúť takýmto zavádzajúcim videám a preto sprísňuje svoje pravidlá. Ako píše Google na svojom blogu, pozor bude dávať najmä na videá, ktoré majú spravodajský charakter alebo sprostredkúvajú aktuálne udalosti. Prísnejšie pravidlá sa spúšťajú v Indii, ale postupne ich Google rozšíri aj do iných krajín.
YouTube zároveň dáva používateľom čas, aby sa mohli novým pravidlám prispôsobiť. Kto však bude naďalej uverejňovať k svojim videám zavádzajúce nadpisy alebo náhľadové obrázky, jeho obsah bude odstránený. Google dodal, že pokračuje vo vzdelávaní autorov, ktorí prispievajú obsahom na YouTube. Aj preto bude presadzovať odránenie obsahu, ktorý porušuje nové prísnejšie pravidlá. YouTube uprednostní to, aby autori nahrávali nové videá. Odstránenie zavádzajúceho video obsahu bude prebiehať bez sankcií.