Spoločnosť Stellantis v spolupráci so Zeta Energy oznámili dohodu o vývoji lítium-sírových EV batérií. Táto spolupráca by mala priniesť výrazne ľahší akumulátor, ktorý si však zachová kapacitu energie. Elektromobily by mali vďaka novej batérii väčší dojazd, lepšiu ovládateľnosť aj vyšší výkon.
Ako uvádza Stellantis vo svojej tlačovej správe, technológia môže potenciálne zlepšiť aj rýchlosť nabíjania. To by malo byť až o 50 percent rýchlejšie v porovnaní s dnešnými batériami. Potešujúcou správou je aj cena batérie. Predpokladá sa, že bude lacnejšia ako súčasné lítium-iónové batérie. Dohoda medzi spoločnosťami zahŕňa predprodukčný vývoj a plánovanie budúcej výroby do roku 2030.
Stellantis chce lacnejšie batérie pre elektromobilu
Automobilový gigant Stellantis touto spoluprácou ukazuje, že vývoj batérií pre elektrické vozidlá je segment, ktorému sa chce venovať vo väčšej miere. Nové lítium-sírové EV batérie budú pre vodičov prínosom, pretože poskytnú lepší dojazd i ovládateľnosť, vyšší výkon a ich cena by mala byť nižšia. Tieto batérie majú mať premenlivú gravimetrickú hustotu energie pri dosiahnutí objemovej hustoty energie porovnateľnej s dnešnou lítium-iónovou technológiou.
„Naša spolupráca so spoločnosťou Zeta Energy je ďalším krokom, ktorý nám pomáha napredovať v našej elektrifikačnej stratégii, keďže pracujeme na dodávaní čistých, bezpečných a cenovo dostupných vozidiel,“ povedal Ned Curic, technický a technologický riaditeľ Stellantis. „Prelomové technológie batérií, ako je lítium-síra, môžu podporiť záväzok Stellantis k uhlíkovej neutralite do roku 2038 a zároveň zabezpečiť, aby si naši zákazníci mohli užívať optimálny dojazd, výkon a cenovú dostupnosť,“ dodal Curic.
Batérie z odpadových materiálov
Pri výrobe batérií sa použijú aj odpadové materiály metánu, ktoré majú výrazne nižšie emisie CO2 ako súčasná technológia batérií. Využívať sa má krátky dodávateľský reťazec v Európe alebo Severnej Amerike. Ako uviedol Stellantis, síra je široko dostupná a nákladovo efektívna, čím sa znížia výrobné náklady aj riziko dodávateľského reťazca. Používať sa bude nerafinovvaná síra ako vedľajší produkt z rôznych priemyselných odvetví. Nová batérie pre elektromobily si nevyžadujú kobalt, grafit, mangán ani nikel.
Cena lítium-sírovej batérie by mohla byť až o 50 percent nižšia ako súčasných lítium-iónových batérií. Stellantis chce nové batérie nasadiť do svojich elektromobilov do roku 2030. Ide o ambiciózny projekt, vďaka ktorému sa môžu stať elektromobily cenovo dostupnejšími pre širokú verejnosť.