Slovenská pošta zaviedla novinku, ktorú ocení každý, kto cez túto inštitúciu odosiela alebo prijíma balíky či iné zásielky. Doteraz bolo možné cez niektoré BalíkoBOXy zásielky iba prijímať. Po novom cez tento systém balík aj odošlete. Pre zaslanie balíka tak už nebude nutné ísť osobne na poštu. Slovenská pošta o tom informovala prostredníctvom tlačovej správy.
Balíky a zásielky sa budú posielať oveľa jednoduchšie, Slovenská pošta totižto zavádza vítanú novinku. Tá celý proces posielania zjednoduší a zákazníci pocítia vyšší komfort. V prvom polroku pošta poskytovala 85 nových BalíkoBOXov a na jeseň došlo k modernizácii informačných systémov, aby službu podania i vydania zásielok umožňovali všetky dostupné BalíkoBOXy.
BalíkoBOXy od Slovenskej pošty prešli modernizáciou
Ako sme naznačili, nové BalíkoBOXy uľahčia zákazníkom posielanie aj preberanie balíkov alebo akýchkoľvek iných zásielok. Podaj zásielok bude možný, ak ich má zákazník predplatené cez elektronický podací hárok. K výhodám novinky patrí aj možnosť vrátenia zásielok alebo prehľadnejší výber zásielok. Modernizovali sa informácie o čísle schránky, ktorá sa otvorí, pričom znovuotvorenie schránky bude možné zadaním PIN kódu. Zároveň sa zrušilo vydanie tlačenej formy potvrdenia. To príde zákazníkom elektronicky na e-mail. Tým chce pošta znížiť spotrebu papiera a podporiť ekológiu.
Jednoducho a elektronicky
Slovenská pošta ďalej uvádza, že BalíkoBOXy môžete využiť nielen na odosielanie predplatených balíkov, ale aj na predplatené zásielky. Zásielky si jednoducho podáte cez ePodací hárok, prípadne môžete využiť mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty. V nej si stačí prostredníctvom filtra vyhľadať najbližší BalíkoBOX a zvoliť ten, ktorý vám najviac vyhovuje. Úhrada sa dá zrealizovať v online procese podania kartou alebo cez internet banking. Potom už len stačí vložiť list do určenej schránky, kedže vybrané BalíkoBOXy majú aj poštové schránky.
BalíkoBOXy si zákazníci obľúbili
Slovenská pošta zaznamenala v roku 2024 výraznejší záujem o služby. Nárast predstavoval až 150 percent za prvých šesť mesiacov roka 2024 oproti rovnakému obdobiu z vlaňajška. Klienti využívajú BalíkoBOXy najmä pri nákupoch cez internet. Zákazník si objedná tovar a ako miesto doručenia si zvolí BalíkoBOX, ktorý mu vyhovuje svojou lokalizáciou.
Slovenská pošta prízvukuje, že pri odosielaní balíkov a zásielok je dôležité správne vypísať meno, adresu aj telefónne číslo adresáta. Aby zákazníci ušetrili čas, je výhodné používať oficiálnu mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty. V nej si zákazníci zásielku jednoducho podajú aj zaplatia. Potom ju stačí už len vložiť do BalíkoBOXu, prípadne odovzdať zásielku na pošte. Cez aplikáciu si následne zákazník svoje odoslané aj doručované zásielky môže ľahko sledovať.