Sociálna sieť X oznámila výrazné zdražovanie svojho najvyššieho predplatného. V najdôležitejších regiónoch, ako je USA či viaceré štáty Európy, stúpa mesačná cena o zhruba 40 percent. Hlavným dôvodom má byť vylepšená skúsenosť používateľov – najmä možnosť úplne odstrániť reklamy a podporovať autorov, ktorí na platforme tvoria obsah. Novinky vstúpili do platnosti koncom roka, čo znamená, že noví predplatitelia sa s vyššími cenami stretnú okamžite, zatiaľ čo existujúci zákazníci si budú musieť priplatiť od 20. januára.
Vylepšené výhody pre prémiových predplatiteľov
Podľa X je absolútna eliminácia reklám pre Premium Plus jedným z kľúčových benefitov, vďaka ktorému používatelia získajú nerušený zážitok pri prezeraní príspevkov a videí. Tento balík navyše obsahuje aj rozšírené limity pre funkcie založené na umelej inteligencii (Grok AI) a prístup k nástroju Radar, ktorý umožňuje podrobnejšie sledovanie trendov na platforme. Prioritná zákaznícka podpora či lepšia viditeľnosť obsahu v sekcii „Pre vás“ je len čerešničkou na torte.
Zároveň sa zmenou cenníka posilňuje program, v ktorom tvorcovia dostávajú finančnú odmenu za kvalitu a popularitu svojich príspevkov. X pripomína, že Premium Plus zákazníci takpovediac priamo „sponzorujú“ autorov, pretože časť predplatného plynie na výplaty pre tých najaktívnejších.
Zmeny v rôznych krajinách
Najviac sa zdražovanie prejavuje v Spojených štátoch, kde sa mesačný poplatok zvýšil z 16 na 22 dolárov, a pri ročnom predplatnom dokonca z 168 na 229 dolárov. V Európe, najmä na Slovensku zdraželo predplatné zo 16 € na 25,20 € mesačne, pričom podobné navýšenie zasiahlo aj Kanadu, Austráliu a Spojené kráľovstvo. Ročné predplatné najvyššieho balíčka Premium+ už stojí 262,80 €. Spoločnosť avizovala, že nižší stupeň predplatného, jednoducho nazvaný Premium, ostáva bez zmien.
Podľa vyjadrení X môže v budúcnosti dôjsť k ďalšiemu upravovaniu cien, a to v závislosti od ekonomických podmienok, inflácie a aj záujmu používateľov o prémiové funkcie. Isté však je, že X chce aj touto cestou oživiť trh s tvorcami obsahu a motivovať ich k aktívnejšiemu pôsobeniu na svojej sieti.