Dokonca ani tie najväčšie banky nie sú 100-percentne imúnne voči technickým komplikáciám, ktoré môžu viesť k vážnym problémom. Po novom na takéto komplikácie doplatili klienti Slovenskej sporiteľne, ktorá figuruje ako najväčšia banka na slovenskom trhu. Vo štvrtok (12. decembra) a piatok (13. decembra) sa viacerí začali sťažovať na nepríjemnosti späté s platbami kartou, informuje server Interez.sk.
Niektorým klientom sa nepodarilo úspešne zrealizovať platby, čo obecne nie je ktovieako nevídané. Zvyčajne sa však peniaze, ktoré mali byť v rámci danej platby odoslané, vrátia späť na účet odosielateľa.
Klienti Slovenskej sporiteľne sa stretli s inými scenárom. Finančné prostriedky zostali dočasne zablokované. Tieto blokácie vyvolali značnú vlnu neistoty. Pochopiteľne, to viedlo k nemalému počtu otázok na zákaznícku podporu banky.
Prišli o peniaze, no len dočasne
Dá sa povedať, že klienti Slovenskej sporiteľne prišli o peniaze. Dobrou správou však je, že len dočasne. Banka zverejnila vyhlásenie, v ktorom dotknutých klientov ubezpečila, že ich peniaze sú v bezpečí a príslušné rezervácie budú čoskoro zrušené, následkom čoho by sa im mali finančné prostriedky pripísať späť.
Banka jednoznačne ozrejmila, že peniaze za nákupy z účtov nestiahne, ako aj to, že rezervácie sa pokúsi zrušiť čo najskôr.
V čom bol problém? Banka objasnila príčinu
Hovorkyňa Slovenskej sporiteľne pre portál Živé.sk uviedla, že problém spôsobili krátkodobé výpadky kartových služieb. Žiaľ, detailnejšie informácie neposkytla. Dodala však, že komplikácie sa dotkli len malého počtu klientov, pričom aktuálne majú byť systémy banky plne funkčné.
Táto situácia síce nie je ktovieako častá, no napriek tomu silne poukazuje na význam pravidelnej kontroly účtu, a to prostredníctvom internetbankingu alebo mobilných aplikácií. Klienti môžu pomocou tejto kontroly rýchlo odhaliť nezrovnalosti. V prípade potreby majú možnosť kontaktovať banku a informovať ju o probléme.