Každý, kto si v živote aspoň raz kupoval nové auto, vie, aký vie byť tento proces stresujúci a zdĺhavý. Postupne sa však objavujú nové, niekedy aj celkom odvážne riešenia, ktoré chcú nákupný proces nového vozidla priblížiť bežnému objednávaniu tovarov cez e-shop. Jedno také po novom prináša Amazon, jeden z najväčších online predajcov na svete.
Amazon na svojom webe informuje o spustení novej platformy s názvom Amazon Autos. Návštevníkom, resp. zákazníkom, ponúka možnosť jednoducho vyhľadať, objednať, financovať a naplánovať vyzdvihnutie nového auta. To všetko z jednej webovej lokality.
E-shop pre autíčkárov
Služba tak ponúka zákazníkom plne digitálny proces nákupu nového auta. Zákazníci môžu priamo vyhľadávať vozidlá podľa značky, modelu, výbavy, farby a ďalších kľúčových vlastností, pričom vždy môžu rátať s transparentnými cenami. Tie sú viditeľné pri „pokladni“, pričom zahŕňajú aj všetky dane a poplatky. Zákazník tak presne vie, koľko zaplatí.
Platforma zahŕňa aj možnosti financovania. Nechýba dokonca ani možnosť získania okamžitého cenového zvýhodnenia za odpredaj starého vozidla, ktorého hodnota sa odpočíta od ceny nového auta. Zabezpečený je aj kompletný online checkout. Po dokončení nákupu si zákazníci jednoducho vyberú dátum a čas vyzdvihnutia nového auta u miestneho predajcu.
Pribudnú viaceré značky aj možnosti financovania
Amazon Autos štartuje v spolupráci s automobilkou Hyundai. Zákazníci si môžu vybrať zo širokej ponuky nových modelov, pričom v roku 2025 by sa mal dostupný sortiment rozšíriť o vozidlá ďalších známych značiek. Pribudnúť by mali aj nové spôsoby financovania, vrátane obstarania na leasing.
Táto platforma prináša početné výhody nielen pre zákazníkov, ale aj pre samotných predajcov. Tým totiž ponúka spôsob, ako osloviť ešte širšie spektrum ľudí. Steven Suh, generálny manažér predaja v South Bay Hyundai, označil možnosť zobrazovania vozidiel v ponuke Amazonu za prelomovú. Transparentný a jednoduchý proces obstarania nového vozidla považuje za kľúč ako k spokojnosti zákazníkov, tak aj k budovaniu dlhodobých vzťahov, z ktorých v budúcnosti môžu plynúť ďalšie výhody.
E-shop je jednoduchý a prináša kľúčové výhody
Dá sa povedať, že Amazon prostredníctvom platformy Amazon Autos plne digitalizuje, a teda aj zjednodušuje jeden z najväčších životných nákupov väčšiny ľudí. Fan Jin, globálny riaditeľ Amazon Autos, uviedol, že cieľom je prepojiť jednoduchosť a transparentnosť, s ktorou sa zákazníci stretávajú pri nakupovaní cez Amazon, s procesom obstarávania nových vozidiel.
Háčik je len jeden. Amazon Autos nateraz funguje len v Spojených štátoch, presnejšie v 48 amerických mestách. No pokiaľ sa platforma uchytí a bude evidovať záujem aj zo zahraničia, nemožno vylúčiť sa v budúcnosti rozšíri aj za Atlantik.
U nás to skúšala Alza
Nákup vozidiel cez e-shop bol jedného času dostupný aj u nás, no malo to chyby. Pokúsila sa o to Alza, ktorá ponúkala na predaj elektromobily Tesly a Volkswagenu. Časom sa ale objavili početné komplikácie, a to v podobe vysokých logistických a prevádzkových nákladov spätých s dovozom a distribúciou. Problémom bola aj komplikovaná administrácia v súvislosti s predajom vozidiel (registrácia, poistenie, servis).
Tieto faktory viedli k príliš vysokým cenám. Zákazníci zistili, že nákup vozidiel priamo u výrobcov bol pre nich často výhodnejší, a to aj kvôli rôznym možnostiam financovania.