Nová edícia elektronických diaľničných známok na rok 2025 ide oficiálne do predaja. Informovala o tom Národná diaľničná spoločnosť. Motoristi si môžu kúpiť elektronickú diaľničnú známku z edície 2025 od pondelka 2. decembra. Ceny sa zdvihli, ale potešujúce je, že známkam sa predlžuje posun začiatku platnosti.
Ceny diaľničných známok na rok 2025
O tom, že ceny za elektronické diaľničné známky na rok 2025 budú vyššie, sa hovorilo už dlhšie. Teraz je to oficiálne a diaľničné známy sa budú predávať za takéto sumy: 365-dňová za 90 eur, 30-dňová za 17,10 eura, 10-dňová za 10,80 eura a 1-dňová za 8,10 eura.
Dobrou správou je, že od januára sa zjednotia pravidlá pre nákup všetkých typov elektronických diaľničných známok. Doteraz bolo možné posunúť dátum začiatku platnosti známky od času nákupu o 13 dní. Po novom bude možný posun až o 60 dní, čím si môžete platnosť známky nastaviť na taký čas, o ktorom viete, že diaľnice skutočne využijete.
Pozor na podvody s e-známkami
Včera sme vás informovali, že na internete existuje niekoľko webov, ktoré predávajú diaľničné známky za vyššie sumy a takýmto spôsobom zarábajú na motoristoch. Národná diaľničná spoločnosť rovnako upozorňuje, aby motoristi nekupovali diaľničné známky cez neoficiálne predajné webové stránky. „Sprostredkovateľské portály nemusia premietnuť zmeny cien a podmienok do svojich systémov. Hrozí tak, že motorista síce zaplatí, ale nebude mať platnú známku,“ píše sa na webe NDS.
NDS motoristom radí, aby elektronické diaľničné známky nakupovali výhradne cez oficiálne kanály. Môže to byť web www.eznamka.sk, mobilná aplikácia eZnamka alebo informačno-predajné miesta na diaľničných hraničných prechodoch (Brodské, Čunovo, Jarovce, Skalité, Milhosť). Diaľničné známky budú dostupné aj na ďalších 400 kamenných obchodných miestach.
Zamedzenie duplicitným nákupom
Ako informovala NDS, od decembra tohto roka príde k zamedzeniu duplicitných nákupov napríklad pri 365-dňovej známke. Ak predajný systém zaznamená, že dané vozidlo má platnú 365-dňovú známku alebo ešte dobiehajúcu ročnú diaľničnú známku, neumožní nákup novej 365-dňovej diaľničnej známky na to isté alebo prekrývajúce sa obdobie.
Miera reklamácií pre duplicitné zakúpenie akejkoľvek elektronickej známky predstavovala takmer 15 percent z celého objemu predaja. K duplicitným nákupom dochádzalo najmä vtedy, ak vozidlo využívali dvaja ľudia a nezávisle od seba zakúpili diaľničnú známku. Pri nákupe zároveň prehliadli varovanie, že na dané vozidlo je diaľničná známka už zakúpená.