O vstupe poľského reťazca Biedronka na slovenský trh sa toho popísalo už dosť. Nedávno sme vás informovali, že zástupcovia spoločnosti Biedronka dokonca uskutočnili osobné stretnutie s potenciálnymi záujemcami o prácu.
Biedronka mala vstúpiť na náš trh už v roku 2024. Tento termín napokon nestíha. Podľa inzerátov na pracovnom portáli a toho, že obsadzovala viaceré pracovné pozície, sa predpokladaný štart predaja posunul na úvod nového roka. Zdá sa však, že ani tento termín nie je reálny.
Biedronka odkladá vstup na slovenský trh
Ako informoval portál Aktuality.sk, Biedronka vstup na slovenský trh prehodnotila a otvorenia prvých predajní sa Slováci v úvode nového roka 2025 zrejme nedočkajú. Maloobchodná sieť vraj potrebuje viac času na komplexnú prípravu.
Biedronka je v Poľsku fenoménom a dokáže konkurovať predajniam ako sú napríklad Lidl alebo Kaufland. Disponuje až 3 500 predajňami, čo z nej robí hráča číslo jeden v rámci poľského maloobchodného trhu. Reťazec je známy tým, že ponúka cenovo dostupné potraviny a ďalšie produkty každodennej spotreby.
Spoločnosť Jerónimo Martins Group, ktorá vlastní sieť predajní Biedronka, avizovala vstup na slovenský trh už skôr. Medzi prvé mestá mali patriť Levice, Nové Zámky, Považská Bystrica, Senica alebo Zvolen. Neskôr do zoznamu pribudol aj Liptovský Mikuláš či obec Miloslavov. V prvej etape sa teda Biedronka zamerala skôr na menšie mestá a vytipovala si vhodné lokality, kde by mohla medzi zákazníkmi uspieť.
Spočiatku sa hovorilo, že Biedronka otvorí svoje predajne ešte v tomto roku a to tesne pred vianočnými sviatkami. Išlo by o strategicky veľmi výhodný termín, keďže pred Vianocami sa nakupuje vo veľkom. Napriek tomu reťazec podľa najnovších informácií svoje plány prehodnotil a otvorenie predajní odkladá.
Zabrzdili ich náročné prípravy
Reťazec uviedol, že otvorenie nových predajní v cudzej krajine je komplexný proces, ktorý si vyžaduje viacero čiastkových úloh. K nim patrí napríklad príprava vhodných priestorov, rokovania s miestnymi dodávateľmi, vytvorenie funkčného systému zásobovania alebo dostatok kvalifikovanej pracovnej sily. Práve náročnosť príprav stojí za odkladom otvorenia prvých predajní Biedronka na slovenskom trhu. Podľa portálu Aktuality.sk je novým termínom pre otvorenie prvý štvrťrok 2025.