Po mesiacoch špekulácií a postupnom uzatváraní pobočiek známy predajca elektroniky a nábytku Okay elektro definitívne oznámil koniec svojich kamenných obchodov na Slovensku, všimol si server zive.aktuality.sk. Spoločnosť, ktorá ešte donedávna prevádzkovala viac ako stovku pobočiek v Česku a u nás, svoju poslednú pätnástku slovenských predajní zatvorí najneskôr do 25. januára 2025. Odvtedy plánuje ponúkať svoj tovar už iba prostredníctvom internetového obchodu.
Skončia všetky predajne
V súčasnosti má Okay na Slovensku ešte 14 predajní, napríklad v mestách Bánovce nad Bebravou, Brezno, Hlohovec, Malacky, Nitra, Partizánske, Považská Bystrica, Púchov, Rožňava, Snina, Topoľčany, Trenčín, Trnava a Žilina. Nie je vylúčené, že viaceré z nich zatvoria skôr, ako vyprší avizovaný dátum. V každom prípade, od 26. januára už nebude žiadna kamenná prevádzka k dispozícii, a to ani na dovtedajších miestach.
Spoločnosť pri oznámení používa výraz „likvidačné ceny“, pričom sľubuje výhodné ponuky pri dopredaji skladových zásob. V minulosti však podobné veľkohubé vyhlásenia neboli vždy sprevádzané skutočne markantným zlacnením. Konečné ponuky a výhody budú musieť posúdiť samotní zákazníci.
Dlhé trápenie
Odchod obchodu Okay z kamenných predajní prichádza po mesiacoch postupného prepúšťania a zatvárania pobočiek. Ešte v novembri skončila asi tretina obchodov a firma sa snažila nájsť investora, ktorý by jej pomohol zvrátiť negatívne hospodárske výsledky. Tento plán však nevyšiel a skrachovali aj rokovania s potenciálnymi investormi. Problémy sa od leta iba prehĺbili a podľa dostupných údajov sa spoločnosť v roku 2023 dostala do výraznej finančnej straty.
Po zániku fyzických predajní plánuje firma svoj biznis stavať už len na e-shope. Zákazníci si budú môcť tovar objednať z pohodlia domova. Veľkou otázkou však zostáva, či tento model pomôže Okayu udržať si konkurencieschopnosť v tvrdom prostredí online predaja, kde dominuje silná medzinárodná konkurencia a tvrdý cenový boj.
Ako sa situácia vyvinie a či rebranding len na internetovú platformu prinesie firme druhý dych, sa ukáže v najbližších mesiacoch a rokoch. Pre zákazníkov, ktorí preferovali osobný kontakt a okamžitú dostupnosť tovaru, to bude znamenať len ďalšie zúženie možností nakupovania elektroniky a nábytku v kamenných obchodoch.