Zo sveta automobilového priemyslu sme sa v poslednom období dočkali viacerých zlých správ. Dopočuli sme sa o slabých hospodárskych výsledkoch Volkswagenu, žalostných predajoch elektromobilov značky Ford, ako aj veľkom úpadku luxusných Maserati. Nájdu sa však aj celkom pozitívne novinky, ako je napríklad tá, o ktorej si povieme v tomto článku.
Ako informuje server Autobazar.EU, značka Jaguar, ktorá má zastúpenie aj na Slovensku (Jaguar Land Rover v Nitre), oznámila dôležité zmeny, ktoré sa dotknú celého jej fungovania. Cieľom, ako býva pri zmenách tohto rázu zvykom, je (aj) zlepšiť efektivitu a posilniť predaje.
Automobilka, hoci má veľmi silné renomé, sa v poslednom období neteší takým výsledkom, aké by si vedenie prialo. Uviedlo, že spoločnosť pred časom vymenila svoju lukratívnosť za vysoký objem predaja. Dôvodom pravdepodobne bola vidina vyššieho zisku. Napokon sa ale ukázalo, že nešlo o výhodnú transakciu. Zaostala totiž za svojimi hlavnými konkurentmi, ako sú BMW či Mercedes-Benz.
Mení sa na nepoznanie
Zmeny, ktoré Jaguar chystá, sú naozaj rozsiahle a odvážne. Zahŕňajú dokonca aj nové logo.
Rawdon Glover, generálny riaditeľ spoločnosti, skonštatoval, že nebojácnosť zohráva kľúčovú úlohu v úsilí vrátiť značku Jaguar späť na výslnie. Dodal, že najviac sa jej vždy darilo vtedy, keď odporovala konvenciám.
Jaguar tak nečakajú len drobné úpravy, ale de facto kompletný reštart, za ktorým predstavitelia firmy vidia návrat k originalite a inšpiráciu pre nové generácie.
Čo sa týka zmeny dizajnového jazyka, jeho nová podoba má odrážať kľúčové hodnoty automobilky, ako aj poukazovať na to, čo chystá do budúcna. Tzv. rebranding sa dotkne aj nápisu na vozidlách, ktorý má nádych modernizmu. Ide jednoduchú, no relatívne atraktívnu kombináciu geometrie a symetrie. Samozrejme, dizajn je často subjektívny, takže nie každému sa bude táto premena páčiť.
Náznak toho, čo ešte len príde
Premena značky pripravuje nielen jej fanúšikov na novú éru, ktorej súčasťou má byť aj séria plne elektrických vozidiel. To, ako budú nové nápisy a logo vyzerať na karosériách vozidiel, sa vraj dozvieme už 2. decembra, konkrétne počas podujatia Miami Art Week, píše CNN.