Sociálne siete používa asi každý z nás. A niet sa čo čudovať, nakoľko ponúkajú kopu šikovných možností. Niektorým slúžia na rýchly prístup k zaujímavým informáciami, niekomu na zábavu, niekomu zase na komunikáciu s rodinou a priateľmi. Pochopiteľne, autorov týchto platforiem obrovská popularita náramne teší. Ešte viac ich však teší, keď ju dokážu adekvátne speňažiť.
V tomto bode vstupujú do hry reklamy, ktoré dnes nájdeme takmer všade. A ako píše server 9to5Mac, čoskoro sa s nimi budeme stretávať aj v rámci obľúbenej platformy Threads, ktorú možno poňať ako snahu spoločnosti Meta pochovať konkurenčnú sieť X. Veľmi obľúbená je aj na Slovensku a v Českej republike.
Reklamy sú veľmi efektívnym nástrojom na generovanie štedrých príjmov. Keby tomu tak nebolo, asi by sme sa s nimi nestretávali de facto na každom kroku.
Sociálna sieť je ideálnym reklamným kanálom
Keďže sociálne siete denne navštevujú milióny až miliardy ľudí, inzerentom ponúkajú ohromný dosah. A tí sú zaň ochotní aj poriadne zaplatiť.
A treba uznať, že strojcovia týchto platforiem to robia naozaj šikovne. Reklamy totiž implementujú spôsobom, ktorý nie je ktovieako rušivý. Vezmite si napríklad Instagram. Ten zobrazuje inzerciu aj na hlavnej karte, resp. domovskej karte s príspevkami. Je takmer isté, že po pár sekundách scrollovania narazíte na sponzorovaný príspevok.
Nemusí vám to však veľmi prekážať, keďže stačí len znovu potiahnuť prstom a reklama je preč. To isté platí aj o Instagram Reels, a tým pádom aj TikToku.
Samozrejme, môže vám to vadiť, no rozhodne nejde o tak rušivú formu inzercie, s akou sa môžete stretnúť na komerčných televíznych kanáloch alebo videách na YouTube.
Reklamy prídu aj na Threads
Táto stratégia je jednoducho efektívna, prospešná a hlavne rentabilná. Niet sa teda čo čudovať, že ju chce Meta uplatniť aj v prostredí siete Threads. Čo presne sa chystá? V podstate to isté, čo sme opísali na príklade Instagramu. Je dosť možné, že občas bude jednotlivé príspevky od seba oddeľovať reklama. Používatelia si ich vraj začnú všímať od začiatku budúceho roka.
Touto zmenou plánuje Meta ešte väčšmi zarobiť na nemalej popularite služby Threads. Uviedli to hneď tri osoby, ktoré o sebe tvrdia, že sú priamo oboznámené s touto záležitosťou. Tieto osoby ďalej ozrejmili, že zavedenie inzercie v prostredí sociálnej siete je nateraz v počiatočnom štádiu, pričom na starosti ho má reklamná divízia Instagramu.
To je dôvod, prečo predpokladáme, že reklamy na Threads budú fungovať ako na Instagrame. Pokiaľ je táto domnienka správna, zrejme to nebude tak hrozné, ako by sa mnohí mohli obávať. Hoci reklamy nie sú nič príjemné, teda aspoň pre používateľov, kým nám priamo neblokujú prístup k žiadanému obsahu (ako napríklad YouTube), dajú sa ako-tak akceptovať.