Predstavte si klasický pracovný deň, v ktorom si po práci vybehnete po pár potravín do najbližšieho Lidlu. Po nákupe však zistíte, že vám z účtu namiesto desiatok eur zmizli stovky až tisíce. Neexistuje logický dôvod, neviete si to nijak vysvetliť. Tento hrozný scenár si na vlastnej koži okúsilo viacero ľudí. Všetci pritom mali jednu vec spoločnú – išlo o klientov rovnakej banky.
Portál Aktuality.sk na základe poznatkov denníka SME informuje, že hlásenia o bezdôvodne strhnutých finančných prostriedkoch sa objavujú od pondelka. Dotknutí zákazníci uviedli, že platby sa prezentovali ako stiahnuté za obdobie posledných mesiacov až jedného roka.
Nešlo pritom o nízke sumy. V lepšom prípade prišli o stovky, v horšom prípade až o tisíce eur. Po nákupe tak viacerí ostali s negatívnym zostatkom na bankovom účte.
Drahé nákupy majú vysvetlenie
Ako bolo spomenuté, všetky tieto osoby boli klientmi jednej a tej istej banky, a to ČSOB. Tá vraj na sťahovanie peňazí vopred neoznámila, čo dotknutých klientov viedlo k obave, že sa im niekto nabúral do účtov. To sa ale nestalo. Banka aj Lidl pre SME potvrdili, že o tejto situácii vedia. A dokonca bolo poskytnuté aj vysvetlenie.
ČSOB deklaruje, že nejde ani o podvod, ani o kompromitáciu bankových účtov. V ojedinelých prípadoch vraj môžu klienti banky zaevidovať odúčtovanie finančných prostriedkov za platby kartou u vybraných obchodníkov. Ide o transakcie realizované v uplynulých mesiacoch, ktorých odúčtovanie prišlo oneskorene, respektíve v týchto dňoch.
Banka sa klientom za vzniknuté komplikácie ospravedlnila.