Klientka banky prišla o všetky úspory, mohli za to bankové poplatky, hoci účet nevyužívala. Tento prípad poukazuje na to, aké dôležité je sledovať si stav bankového účtu a v prípadne nevyužívania účtu, vybrať z neho peniaze a účet zrušiť. Na problematiku poukázal portál TV Noviny.
Klientka banky prišla o všetko
Prípad sa odohral už v minulosti, ale upozorňuje na to, že niečo podobné sa môže stať aj teraz. Klientka mala v banke stotisíc korún, avšak bankové poplatky jej túto sumu zhltli. Postupne jej začal narastať dlh. Ideme na to však pekne po poriadku.
Alžbeta Melicharová vložila v roku 1999 do Ľudovej banky stotisíc korún. S peniazmi nemanipulovala, no zrejme si neuvedomila, že z účtu sa jej strhávajú pravidelné poplatky súvisiace s vedením účtu. Keďže peniaze nevybrala, ale na účet nevkladala ani nové, stotisíc korún sa jej po rokoch minulo a klientke začal rásť dlh.
Ako sme naznačili, účet bol založený v Ľudovej banke, ktorú neskôr prevzala Sberbanka a napokon sa táto banková inštitúcia dostala pod krídla Prima banky. Úrok na účte bol vždy nižší než výška poplatkov, čo malo za následok, že bankový účet sa prepadal do mínusu.

Bankové účty si kontrolujte
Tento prípad poukazuje na to, aké dôležité je pravidelne si sledovať stav bankového účtu. Ak nechcete prísť o svoje financie a zároveň nemáte záujem využívať bankový účet, najjednoduchšou možnosťou je takýto účet zrušiť. Samozrejme, pred zrušením si z neho nezabudnite vybrať všetku hotovosť.
Portál TV Noviny oslovil aj Prima banku s otázkou, prečo banka nekontaktovala klientku, ak videla, že s účtom niečo nie je v poriadku. Rovnako padla otázka, či banka nekontaktuje ani ďalších klientov, ktorí majú takzvané spiace účty. Podľa informácií portálu TV Noviny banka na tieto otázky odmietla odpovedať. Argumentovala tým, že ide o obchodné tajomstvo.