Nothing je stále relatívne novým hráčom na trhu so smartfónmi. No hoci existuje len pár rokov, na konte má už niekoľko dôležitých úspechov. A teraz prichádza ďalší. Oficiálne totiž predstavuje smartfón, na ktorého vývoji sa podieľala aj komunita, teda používatelia, ktorí sa rozhodli podeliť o svoje kreatívne nápady. A treba uznať, že výsledný produkt vyzerá naozaj skvostne.
Ako uvádza tlačová správa, telefón vystupuje ako výsledok projektu The Community Edition, od ktorého sa odvíja jeho názov – Nothing Phone (2a) Plus Community Edition. Ide o vôbec prvý produkt spoločnosti, ktorý vznikol v spolupráci s komunitou. Vybraní najtalentovanejší fanúšikovia pritom priamo spolupracovali s tímom Nothing.
Táto spolupráca zahŕňala takmer všetky kľúčové aspekty – výber hardvéru, vytvorenie tapety, návrh balenia aj spôsob marketingu.
900 účastníkov, 47 krajín, hŕstka výhercov
Projekt vzbudil obrovské nadšenie. Prihlásilo sa až 900 účastníkov, a to zo 47 krajín sveta. Víťazmi sa napokon stali Astrid Vanhuyse & Kenta Akasaki, Andrés Mateos, Ian Henry Simmonds a Sonya Palma. Ich pôvodné koncepty boli zdokonalené v rámci spolupráce s dizajnovým štúdiom, kreatívnymi a marketingovými tímami v Londýne.
Základná identita značky ostáva nezmenená. Prešla si však viacerými významnými úpravami. Tou najviditeľnejšou je koncept s názvom Fosforescence, o ktorého vznik sa postarali Astrid Vanhuysa & Kenta Akasaki. Pomocou zeleno zafarbených fosforeskujúcich povrchových materiálov vyžarujú prvky zadnej strany telefónu v tmavom prostredí jemnú žiaru. Táto funkcia je čisto analógová, nevyžaduje žiadny zdroj energie a vydrží svietiť niekoľko hodín, než postupne oslabuje, dokiaľ sa znova nenabije na dennom svetle.
Pokiaľ ide o tapetu, tú navrhol Andrés Mateos. Za použitia kombinácie nástrojov umelej inteligencie (AI) a digitálneho dizajnu vytvoril galériu s názvom Connected Collection. Pôvodne mal poskytnúť štyri tapety, napokon ich však navrhol až šesť.
Balenie navrhol Ian Henry Simmonds, pričom vyvinul koncept Menej je viac. Ide o graficky odvážny, avšak veľmi jednoduchý makro orez. Výsledný predajný obal obsahuje reflexné prvky, ktoré v tmavom prostredí svietia a doplňujú tak víťazný dizajn hardvéru.
Napokon bolo treba vymyslieť marketingovú kampaň. Túto úlohu si vzala na starosti Sonya Palma, ktorá spojila všetky prvky dohromady svojím intímnym a silným konceptom kampane Nájdi svoje svetlo. Zachyť svoje svetlo. Táto podmanivá kampaň pripomína úplne prvé uvedenie produktu Nothing na trh, kde bol stredobodom kampane Čistý inštinkt.
Nothing vyrobí len 1 000 kusov
Telefón z projektu Community Edition je dostupný na všetkých trhoch a bol vyvinutý na základe Phone (2a) Plus (s výnimkou Phone (2a) v Japonsku).
Nothing vyrobí len 1 000 kusov Phone (2a) Plus Community Edition. Telefón bude možné predobjednať od 12. novembra na nothing.tech za cenu 449 €.
Nothing Store Soho v Londýne bude jedným z prvých miest na svete, kde bude telefón skladom a bude možné ho zakúpiť 16. novembra od 12:00 hodín.