Švajčiarsky vodič Felix Egolf, expert na dlhé jazdy s elektromobilmi, dosiahol pozoruhodný výkon. S vozidlom Volkswagen ID.7 Pro S prešiel v reálnych podmienkach 794 kilometrov na jedno nabitie, čím výrazne prekonal oficiálny dojazd tohto modelu, ktorý podľa normy WLTP činí 709 kilometrov.
Testovacia jazda prebiehala na približne 81-kilometrovom okruhu v oblasti mesta Zug, južne od Zürichu vo Švajčiarsku. Trasa bola navrhnutá tak, aby čo najvernejšie odrážala bežné každodenné jazdenie, a zahŕňala diaľničné úseky aj vidiecke cesty. Tím pozostávajúci z ôsmich členov sa pri riadení striedal, pričom celkový čas jazdy bol 15 hodín a 42 minút.
Impozantná efektivita a spotreba
Počas jazdy dosiahol Egolf priemernú spotrebu len 10,3 kWh na 100 km, čo je výrazne menej ako oficiálna hodnota 13,6 kWh na 100 km podľa WLTP pre tento model. Ak by sme túto spotrebu prepočítali na ekvivalent spotreby nafty, zodpovedala by približne 1,1 litra na 100 km. Priemerná rýchlosť počas testu bola 51 km/h, čo zodpovedá bežným podmienkam mestskej a prímestskej dopravy.
Vozidlo s voliteľnou výbavou
Zaujímavosťou je, že použitý Volkswagen ID.7 Pro S nebol špeciálne upravený na dosiahnutie maximálneho dojazdu. Naopak, obsahoval voliteľnú výbavu, ako napríklad paket Comfort a asistenčné systémy IQ.DRIVE, ktoré podľa WLTP znižujú dojazd na 700 kilometrov. To robí dosiahnutý výsledok ešte pôsobivejším, keďže vozidlo prekonalo nielen svoj oficiálny dojazd, ale aj hodnotu zníženú kvôli dodatočnej výbave.
Tento úspech poukazuje na to, že s efektívnym štýlom jazdy a správnym plánovaním je možné dosiahnuť s elektromobilom podstatne vyšší dojazd, než udáva výrobca. Výsledky testu môžu zvýšiť dôveru spotrebiteľov v elektrické vozidlá a ich schopnosť konkurovať tradičným spaľovacím motorom v oblasti dlhých ciest.