Fio banka potvrdila, že čelila masívnym kybernetickým útokom, ktoré môžu spôsobiť problémy s prihlásením do mobilného aj internetového bankovníctva pre jej českých a slovenských klientov. Banka ubezpečuje, že finančné prostriedky klientov nie sú ohrozené.
Fio banka: Peniaze klientov nie sú ohrozené
Fio banka informovala, že jej tím intenzívne pracuje na rýchlom odstránení problémov spôsobených týmito útokmi. “Ospravedlňujeme sa za krátkodobé problémy s prihlasovaním do internetového a mobilného bankovníctva. V posledných dňoch sme sa stali obľúbeným terčom kybernetických útokov, ktoré chvíľkovo zneprístupňujú naše aplikácie,” uviedla banka.
Intenzívne úsilie o riešenie problému
Pracovníci banky sa snažia čo najrýchlejšie obnoviť plnú funkčnosť svojich služieb. Pred necelým rokom čelila banka podobným útokom, ktoré zasiahli aj ďalšie banky v Česku. Vtedy sa útoky zameriavali na spôsobenie nepríjemností, ale nedošlo k úniku dát ani finančných prostriedkov.
“Žiadne dáta, citlivé údaje ani financie v nebezpečenstve nie sú. Útočníkom ide len o spôsobenie nepríjemností. Ospravedlňujeme sa za prípadné komplikácie a ďakujeme za pochopenie,” dodala Fio banka.
Výzva k opatrnosti
Klienti Fio banky by mali byť obzvlášť opatrní a dbať na bezpečnosť svojich prístupových údajov. Banka odporúča pravidelne meniť heslá a využívať viacfaktorovú autentifikáciu, ak je to možné. V prípade akýchkoľvek podozrivých aktivít by mali klienti okamžite kontaktovať zákaznícku podporu.
Fio banka sa snaží minimalizovať dopady kybernetických útokov na svojich klientov a zabezpečiť čo najrýchlejšie obnovenie plnej funkčnosti svojich bankových aplikácií. Klienti sú ubezpečení, že ich finančné prostriedky sú v bezpečí a banka robí všetko pre ochranu ich údajov.